Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Transport i Spedycja

Covid-19: kulminacja czarterów ze środkami ochrony medycznej z Chin

20 października 2020

Ogromny transport 1300 metrów sześciennych środków do walki z COVID-19 trafił z Wuhan i Szanghaju do Polski. Na pokładach Boeinga 747 oraz AN-124 Rusłana, drugiego największego samolotu transportowego świata, znalazły się jednorazowe wyroby medyczne i środki ochrony, w tym kombinezony, maseczki oraz fartuchy chirurgiczne. Oba transporty to kulminacja działania mostu powietrznego, stworzonego przez operatora logistycznego GEFCO dla spółki ZARYS, która przez ponad 30 lat wypracowała pozycję lidera w dostarczaniu sprzęt medycznego dla szpitali w Polsce.

Lądowania największych samolotów transportowych w Katowicach i Rzeszowie to odpowiedź na zwiększone zapotrzebowanie na wyroby medyczne i środki ochrony podczas jesiennej fali zachorowań na koronawirusa. Dowiezione przez GEFCO produkty będą chronić przed zakażeniem COVID-19 zarówno personel medyczny jak i pacjentów szpitali. Skala działań jest duża, bo na pokładach dwóch samolotów transportowych znalazły się produkty, które wypełniłyby trzydzieści TIR-ów, a to zaledwie część towarów jakie od początku pandemii ZARYS przy wsparciu logistycznym GEFCO sprowadził do Polski.

Jednym z wykorzystanych przez GEFCO samolotów był słynny Jumbo Jet, czyli Boeing 747-400F, który wyleciał z Wuhan do lotniska Katowice-Pyrzowice z 600 metrami sześciennymi ładunku na pokładzie. Kolejną maszyną był drugi największy samolot transportowy świata, AN-124 Rusłan z prawie 700 metrami sześciennymi ładunku. Samolot wystartował z Shanghai Pudong (PVG) i kolejnego dnia wylądował na lotnisku Rzeszów Jasionka. Maszyny przyleciały do Polski 25 i 26 września 2020 roku.

„Od początku najważniejsze było stworzenie solidnego i niezawodnego „mostu powietrznego” między Chinami a Polską. Ze względu na dużą ilość towaru konieczne było wyczarterowanie dwóch olbrzymich maszyn i rozdzielenie transportu między dwa lotniska, ponieważ jedno nie mogłoby przyjąć przeładunku takiego wolumenu towaru. Kluczowymi elementami były zarówno sprawne zarządzanie frachtami lotniczymi, jak i niezawodna obsługa celna i tzw. „ostatnia mila”, czyli transport drogowy środków medycznych z lotnisk w Rzeszowie i Katowicach do magazynów ZARYS w Zabrzu” – podkreśla Marek MIKOS z GEFCO Forwarding Polska.

„Czas pandemii pokazał wielu firmom, jak szybko i dokładnie należy reagować na zmiany, mając na uwadze bezpieczeństwo zdrowia i życia pracowników oraz klientów. Najnowsza dostawa sprzętu medycznego z Chin zasili polskie placówki medyczne i jest kolejnym, świetnym przykładem kooperacji z naszym partnerem logistycznym GEFCO, któremu dziękuję za sprawną i profesjonalną współpracę” – powiedział Paweł Ossowski, Prezes ZARYS International Group. Współpraca z GEFCO rozpoczęła się w kwietniu 2020 roku, w najtrudniejszym okresie pierwszej fali pandemii Covid-19.

GEFCO odpowiada za wiele innych transportów krytycznych w czasie pandemii na świecie. Firma przetransportowała m.in. 500 ton ważnych części motoryzacyjnych do Francji jednym z pierwszych pełnych składów kolejowych, które wyruszyły z Wuhan po wybuchu światowego kryzysu COVID-19. Gdy europejskie montownie samochodów wstrzymały pracę, GEFCO organizowało magazyny przy lotniskach i w ten sposób zapewniało szybki dostęp do części po wznowieniu produkcji. Innym przykładem są dostawy tysięcy łóżek medycznych do szpitali i klinik w Europie oraz dostawy środków medycznych, w tym testów na obecność koronawirusa Covid-19, dla klientów z branży farmaceutycznej.

źródło: www.pl.gefco.net/pl/

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Inteligentne Technologie | Transport i Spedycja

Jakie korzyści niesie za sobą cyfrowe planowanie tras dostaw?

Transport i Spedycja

Pierwsza 40-tonowa ciężarówka z napędem wodorowym już w eksploatacji


Popularne posty
  • Czym różni się praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • Zmiany w systemie SIPSI
  • Nowy Jedwabny Szlak – szansa dla kolejowych przewozów towarów w Polsce
  • Najbardziej złożony logistycznie transport 953 ton
  • Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • Grupa Geis przejęła oddział Kühne + Nagel w Niemczech
  • ROHLIG SUUS Logistics otworzył w Białymstoku własną agencję celną
  • Transporty project cargo do Japonii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.