Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Supply Chain

Dachser dostarczy towary w Pradze elektrycznym rowerem

3 grudnia 2020

Dachser Czech Republic, oddział międzynarodowego dostawcy usług logistycznych, rozpoczyna pilotażowy projekt, którego celem jest zaopatrywanie obszaru centrum Pragi, przy użyciu elektrycznego roweru towarowego. Pojazd będzie korzystał z nowopowstałego mikrohubu Depot.bike zlokalizowanego w pobliżu stacji metra Florenc. Firma wykorzystuje swoje bogate doświadczenie w zakresie alternatywnych metod dostaw miejskich na „ostatniej mili”, zdobyte w takich europejskich miastach jak Paryż, Malaga, czy Stuttgart. Projekt realizowany jest w ramach przygotowań do ewentualnych ograniczeń dla ciężarówek wjeżdżających do centrum miasta, a w jego ramach testowane jest wykorzystanie elektrycznego roweru towarowego na ulicach Pragi.

Dachser, którego siedziba główna znajduje się w Niemczech, od lat 70. rewolucjonizuje logistykę, dostosowując swój model biznesowy do najnowszych trendów oraz zmian społeczno-demograficznych. Jedną z nich jest znaczny wzrost ruchu drogowego w dużych miastach. W połączeniu z dążeniem do większej ochrony środowiska oraz utrzymania odpowiednich warunków do życia dla mieszkańców, wzrost ten skłania gminy do wprowadzenia ograniczeń wjazdu dla tradycyjnych pojazdów. „Dział Research & Development w centrali firmy między innymi testuje alternatywne metody napędu pojazdów i proponuje nowe koncepcje bezemisyjnych dostaw w dziedzinie logistyki miejskiej” – powiedział Jan Pihar, Managing Director of European Logistics w Dachser Czech Republic. Dodał również: „Mamy duże doświadczenie w korzystaniu z elektrycznych rowerów towarowych w wielu europejskich miastach, dlatego decyzja o uruchomieniu pilotażowego projektu w Pradze była oczywista – nawet jeśli miasto nie nałożyło jeszcze restrykcji.

W fazie pilotażowej projektu, Dachser zamierza zaopatrywać strefy w regionie Praga 1. Każdego ranka, ciężarówki z oddziału firmy w Kladnie będą dostarczać dzienne przesyłki do mikrohubu Depot.bike, zlokalizowanego niedaleko centrum miasta. Przesyłki te mają być dystrybuowane pojedynczo za pomocą elektrycznego roweru towarowego. W późniejszych fazach projektu dostawa tego rodzaju pojazdem może być sukcesywnie rozszerzana na dzielnice Praga 4, Praga 5 i Praga 7, ze wsparciem bezemisyjnych ciężarówek do ciężkich i nieporęcznych przesyłek na paletach. Według przewidywań, głównymi odbiorcami tych przesyłek będą sklepy odzieżowe, sklepy ze sprzętem medycznym oraz sklepy budowlane. „Stopniowa wymiana małych, konwencjonalnych pojazdów dystrybucyjnych to zrównoważony sposób na złagodzenie problemu ruchu w Pradze i poprawę sytuacji ze smogiem. Zgodnie ze strategią naszej firmy, chcemy się do tego aktywnie przyczynić” –  powiedział Jan Pihar.

Ćwierć tony na rowerze

Podczas realizacji projektu Dachser użyje rowerów dostawczych ze wspomaganiem elektrycznym firmy Velotaxi Bring. Powierzchnia ładunkowa pojazdów wyniesie 0,4 ldm (metra ładunkowego), co pozwoli na ładunek wielkości jednej europalety załadowanej na wysokość 1,2 m i o maksymalnej wadze 250 kg. Rowery będą początkowo dystrybuowały przesyłki kartonowe, jednak w przyszłości firma chciałaby pójść w stronę dekonsolidacji palet na trasie dostawy. Idealnym wynikiem tych wysiłków byłoby powstanie dla określonego obszaru strefy wolnej od emisji DACHSER, z mieszanką różnych typów pojazdów osadzonych w  inteligentnej koncepcji. Pilotażowy projekt będzie nieustannie oceniany wraz z operatorem mikrohubu i czeskim specjalistą od rowerów elektrycznych ekolo.cz., we współpracy z Zarządem Technicznym Dróg TSK Praga oraz Praskim Instytutem Planowania i Rozwoju. Pierwszym efektów można się spodziewać po 6 miesiącach rzeczywistej eksploatacji.

źródło: www.dachser.pl/pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain | Transport i Spedycja

Nowa wersja Ogólnych Polskich Warunków Spedycji

Supply Chain | Transport i Spedycja

CEVA Logistics powiększy swoją flotę pojazdów elektrycznych


Popularne posty
  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
  • Logistyka w kontekście pomocy humanitarnej cz. I – Humanitarne łańcuchy dostaw
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • DPD Strefa Paczki włączona w struktury DPD Polska Sp. z o.o.
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.