Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Supply Chain

Trendy na rynku logistycznym: sztuczna inteligencja i zarządzanie kadrami w obliczu pandemii

9 grudnia 2020

Rynek logistyczny dynamicznie się zmienia. Coraz większe znaczenie ma wykorzystanie nowoczesnych technologii, sytuacja związana z pandemią wymusza na firmach zmiany w procesach i zoptymalizowane zarządzanie kadrami.

  • Jaki wpływ mają wszystkie te czynniki na rynek logistyki żywności?
  • Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracowników magazynów?
  • Jak w obliczu pandemii wyglądają łańcuchy dostaw?

Na wszystkie te pytania znajdą Państwo odpowiedzi w komentarzu Agnieszki Sałek, dyrektor handlowej QSL Polska.

Czy w dobie pandemii Quick Service Logistics Polska skraca łańcuchy dostaw dla swoich klientów, aby zapewnić większą kontrolę nad procesem?

Agnieszka Sałek, dyrektor handlowa QSL Polska: Quick Service Logistics Polska w większości przypadków współpracuje bezpośrednio z dostawcami, co pozwala znacznie skracać i usprawniać łańcuch dostaw. W ramach prowadzonych projektów wykorzystujemy również krótkie łańcuchy dostaw – wiele produktów dostarczanych naszym kontrahentom pochodzi od lokalnych, polskich przedsiębiorców. Jednocześnie posiadamy alternatywnych dostawców dla konkretnych produktów, aby w razie jakiejkolwiek sytuacji awaryjnej móc dostarczyć zamówienie klientowi w wyznaczonym terminie. Doświadczenie, wypracowany know-how i nastawienie na optymalizację procentują w czasie pandemii tym, że sprawnie i elastycznie prowadzimy działania dla naszych klientów.

W jaki sposób QSL Polska jest firmą cyfrową i jak wdraża elementy sztucznej inteligencji, aby stabilizować procesy i zapewniać bezpieczeństwo łańcucha dostaw? Co w QSL Polska oprócz narzędzi IT stabilizuje procesy i uodparnia je na ewentualne kryzysy?

AS: Nowoczesna logistyka nie jest możliwa bez silnego wsparcia informatycznego. Ciągła analiza olbrzymiej ilości danych na wszystkich poziomach naszej firmy wymaga zarówno zaawansowanych programów, jak i bezpieczeństwa działania.

Jako przykłady możemy przedstawić program wykorzystywany do analizy trendów sprzedaży, wspierający zespół zakupów w prognozowaniu zamówień do dostawców, czy też program używany do optymizacji tras jako wsparcie działu transportu. Codzienna komunikacja z klientami, a także komunikacja wewnętrzna oparte są przede wszystkim na rozwiązaniach informatycznych.

Bezpieczny przebieg wszystkich operacji, a co za tym idzie zapewnienie bezpieczeństwa łańcucha dostaw, możliwe jest dzięki nieprzerwanej pracy działu IT, wykorzystaniu wysokiej jakości programów zabezpieczających i ciągłemu monitorowaniu sytuacji. Równie istotne są jednak procedury wewnętrzne i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa cyfrowego przez naszych pracowników. W QSL Polska kładziemy duży nacisk na uświadamianie pracownikom możliwych zagrożeń oraz na szkolenia. Dzięki temu mamy pewność, że zespół jest dobrze przygotowany do codziennych wyzwań, a wszystkie zadania zostaną rozwiązane zgodnie z procedurami, zapewniając najwyższą jakość i bezpieczeństwo zarówno dla firmy, jej klientów, jak i pracowników.

Jakie trendy zauważa i zamierza wykorzystać QSL Polska w (post)pandemicznej rzeczywistości?

AS: QSL Polska będzie reagować na wszelkie zmiany, które nasi klienci uznają za interesujące w nowej rzeczywistości – tak postrzegamy naszą rolę jako partnera. Ze swojej strony skupiliśmy się przede wszystkim na rozwiązaniach zapewniających bezpieczeństwo podczas realizacji dostaw, zarówno naszym klientom, jak i pracownikom. Jest to dla nas najważniejsze zadanie, którego realizację staramy się stale udoskonalać, także w obliczu nowych wyzwań dynamicznie zmieniającego się rynku.

Czego nauczyła już pandemia branżę? Czego dopiero się uczymy?

AS: W QSL Polska przede wszystkim przekonaliśmy się, jak działamy w sytuacji kryzysowej – jak bardzo potrafimy być elastyczni, jak szybko reagować na zmieniającą się sytuację i, co najważniejsze, jak bardzo możemy liczyć na nasz zespół. To dzięki jego wytrwałości, kompetencjom i doświadczeniu udało nam się szybko dostosować nasze usługi do nowych, wymagających realiów.

Bez zaangażowania i wytężonej pracy wszystkich pracowników, bez względu na zajmowane stanowisko, trudno byłoby nam przetrwać ten trudny okres. Dlatego wszystkim należą się gratulacje i podziękowania, co podkreślam we wszystkich wypowiedziach i na wszystkich spotkaniach.

W jaki sposób QSL Polska przygotowało się na drugą falę pandemii? Jaka jest sytuacja w firmie, czy nie brakuje pracowników fizycznych?

AS: Mając w pamięci rozwój sytuacji w pierwszej połowie tego roku, w ramach zespołu kryzysowego ds. pandemii Covid-19, który od wiosny działa w naszej firmie, nakreśliliśmy możliwe scenariusze w przypadku spotęgowania liczby zachorowań. Aby zminimalizować ryzyko wstrzymania operacji, wprowadziliśmy działania mające na celu odizolowanie poszczególnych zmian w naszych zespołach, aby w razie zachorowania w jednym z nich pozostałe grupy były bezpieczne. W działach, gdzie było to możliwe, wprowadziliśmy dla pracowników pracę z domu. Wyposażyliśmy biura i magazyny
w stanowiska do dezynfekcji rąk oraz w urządzenia zamgławiające, dezynfekujące pomieszczenia. Dodatkowo monitorujemy, w miarę możliwości, sytuację zdrowotną naszych pracowników, aby na bieżąco reagować w przypadku ewentualnych infekcji. Trzymamy rękę na pulsie, aby w razie konieczności szybko reagować.

źródło: www.quick-service-logistics.pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain | Zarządzanie

Separacja na linii USA – Chiny nie hamuje rozwoju globalizacji

Supply Chain | Transport i Spedycja

Z Bangladeszu do Polski – nowa oceaniczna linia drobnicowa


Popularne posty
  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
  • Logistyka w kontekście pomocy humanitarnej cz. I – Humanitarne łańcuchy dostaw
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • DPD Strefa Paczki włączona w struktury DPD Polska Sp. z o.o.
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.