Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Supply Chain

Polska logistycznym hubem na Nowym Kolejowym Jedwabnym Szlaku

16 grudnia 2020

Według danych GUS z 2020 r. import towarów z Chin do Polski w okresie styczeń-sierpień wyniósł 87,9 mld zł, przy czym 12 lat temu roczny wskaźnik był mniejszy o połowę. Dzięki Nowemu Jedwabnemu Szlakowi stale rosnący wolumen przewożonych ładunków po korytarzach euroazjatyckich świadczy o możliwościach dla polskich firm logistycznych.

W 2014 r. na euroazjatyckich szlakach kolejowych uruchomiono 307 pociągów. W ciągu zaledwie 5 lat liczba ta wzrosła do 8 000. W tym okresie zmodernizowana została struktura polskiej sieci transportowej obejmującej linie kolejowe oraz infrastrukturę portową. Powstały nowe centra logistyczne, terminale przeładunkowe, a także nowe, regularne połączenia międzynarodowe.

„Liczby mówią same za siebie. Położenie Polski na Jedwabnym Szlaku jest istotnym punktem tranzytowym, jednak należy na bieżąco obserwować tendencje rynkowe oraz błyskawicznie reagować na zapotrzebowanie chińskich i europejskich nadawców ładunków. Realizacja projektów infrastrukturalnych, modernizacja strategicznych elementów sieci kolejowej oraz inwestycje w nowe terminale intermodalne wpłyną na terminowość dostaw i przejezdność szlaków handlowych. To z kolei zbuduje przewagę konkurencyjną polskich przedsiębiorstw i umocni pozycję Polski jako hubu Europy, opowiada Anna Reczulska, kierownik europejskiego działu transportu kolejowego w AsstrA-Associated Traffic AG.

Rynek przewozów intermodalnych oraz rozwiązań multimodalnych pomimo wprowadzonych ograniczeń związanych z koronawirusem wzrasta dynamicznie. Jak podaje Urząd Transportu Kolejowego, w II kwartale 2020 r. transportem kombinowanym przewieziono rekordową masę towarów, która wyniosła 5,5 mln ton. Porównując analogiczny okres w 2018 i 2019 r. wyniosła ona odpowiednio 4,3 i 4,7 mln ton.

Przewiduje się dalszy wzrost współczynnika załadowania kontenerów, ponieważ w czasie pandemii kontenerowy transport kolejowy okazał się stabilną i optymalną opcją przejazdu. W tym samym czasie transport lotniczy podrożał czterokrotnie. Kolejowe przewozy intermodalne sprostały oczekiwaniom chińskich oferentów ładunków i konsumentów europejskich. Ilość ładowanych kontenerów jest uzależniona od tego, jakie wagony zostaną dedykowane pod dany transport. Zazwyczaj są to 41-43 kontenery 40’.

Klienci korporacyjni AsstrA korzystają z pełnego zakresu usług transportowych i logistycznych w ramach transportu kolejowego ładunków. Do opracowanych intermodalnych oraz multimodalnych schematów przewozowych „od drzwi do drzwi” wykorzystywane są specjalne pociągi i kontenery w zależności od indywidualnych potrzeb Klienta. W ciągu 10 miesięcy 2020 r. eksperci grupy kapitałowej zorganizowali ponad 4,5 tysiąca dostaw kolejowych, przewożąc ładunki masowe i sypkie, ponadgabarytowe i ciężkie oraz sztukowe czy niebezpieczne.

„Przewozy intermodalne to przyszłość handlu pomiędzy Chinami a Europą. Polska ugruntowała mocną pozycję w wymianie towarów z Azją, jednak takie kraje jak Litwa czy Kaliningrad również zaczęły zwiększać udział w korytarzu euroazjatyckim. Dalszy rozwój koncentruje się na rozwiązaniach transportowych z uwzględnieniem różnych środków transportu: kontenerowców, feederów, pociągów i samochodów. Stanowi to element realizacji europejskiej strategii zrównoważonego rozwoju transportu, której celem jest zwiększenie efektywności sektora transportowego oraz zapewnienie stabilności ekologicznej, reasumuje Anna Reczulska.

Źródło: asstra.pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain | Zarządzanie

Separacja na linii USA – Chiny nie hamuje rozwoju globalizacji

Supply Chain | Transport i Spedycja

Z Bangladeszu do Polski – nowa oceaniczna linia drobnicowa


Popularne posty
  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
  • Logistyka w kontekście pomocy humanitarnej cz. I – Humanitarne łańcuchy dostaw
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • DPD Strefa Paczki włączona w struktury DPD Polska Sp. z o.o.
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.