Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Transport i Spedycja

Konstrukcje specjalne do obsługi TIR-ów. Poznaj rozwiązania KRAUSE

17 grudnia 2020

Problemy z załadunkiem na rampach są dobrze znane kierowcom i przewoźnikom. Zdarzają się w centrach magazynowych, ale i dużych zakładach produkcyjnych, do których za pomocą TIR-ów dostarczane są komponenty, a odbierane gotowe produkty. Dlatego branża nieustannie poszukuje alternatywnych rozwiązań, które pozwoliłyby uniknąć załadunku oraz rozładunku pojazdów ciężarowych z wykorzystaniem ramp. Na te potrzeby odpowiedzieli m.in. projektanci firmy KRAUSE, opracowując serię konstrukcji specjalnych, takich jak platformy robocze i platformy załadunkowe.

Problemy związanie z załadunkiem lub rozładunkiem aut ciężarowych to niemal codzienność branży logistycznej, choć nie tylko. Dotyczą zwykle kolejek do ramp, ich wysokości niedostosowanej do różnych typów pojazdów lub po prostu braku ramp, co utrudnia proces obsługi. Kosztują czas, pieniądze i są źródłem niepotrzebnego stresu. A na rynku są przecież rozwiązania, takie jak jezdne platformy robocze, mobilne platformy najazdowe, hydrauliczne rampy przeładunkowe czy uchylne lub wysuwane pomosty, które pozwoliłyby uniknąć opóźnień w obsłudze TIR-ów. Są także innowacyjne rozwiązania w postaci jezdnej platformy załadunkowej z elektrycznie i bezstopniowo regulowaną wysokością.

Jak zwiększyć efektywność i bezpieczeństwo prac załadunkowych?

Jezdna platforma załadunkowa (zdj. 1 i 2)

 

Platforma robocza do załadunku TIR-ów (zdj. 3)

 

Celem projektu realizowanego przez KRAUSE dla Hydro Building Systems, globalnego dostawcy aluminium, było zwiększenie efektywności oraz bezpieczeństwa załadunku wytwarzanych przez firmę produktów, bez konieczności korzystania z ramp załadunkowych. Ich ograniczona dostępność oraz duża ilość codziennych wysyłek sprawiły, że firma poszukiwała mobilnego rozwiązania, które sprawdziłoby się w dowolnym miejscu i czasie.

– Nasi konstruktorzy zaproponowali zaawansowaną technologicznie mobilną platformę roboczą, której wysokość regulowana jest bezstopniowo (zdj. 1 i 2), za pomocą elektrycznego mechanizmu. Takie rozwiązanie pozwala z łatwością dopasować wysokość roboczą platformy do różnych typów pojazdów ciężarowych, czyniąc ją wyjątkowo uniwersalną i bezpieczną – wyjaśnia Marek Banach, Kierownik działu marketingu firmy KRAUSE. Dodatkowymi wymaganiami zleceniodawcy była funkcjonalność, która umożliwi ładunek ciężarówki za pomocą wózka widłowego, nie narażając na niebezpieczeństwo pracowników przebywających w tym czasie na platformie. Służą temu drzwi wahadłowe, które przy podjeździe wózka automatycznie otwierają się tylko do wewnątrz i tak samo automatycznie zamykają się po jego odjeździe. – Pracowników nadzorujących wysyłkę z poziomu platformy zabezpieczają ponadto poręcze ochronne, a także ważny element konstrukcyjny – stalowa płyta wykonana z blachy żeberkowej (zdj. 3), będąca przedłużeniem platformy roboczej. Niweluje ona szczelinę między platformą a krawędzią pojazdu, minimalizując ryzyko upadku z wysokości podczas procesu załadunku. Dzięki temu przebywający na platformie pracownicy mogą czuć się w pełni bezpiecznie – wyjaśnia ekspert.

Regulacja wysokości platformy odbywa się za pomocą napędu elektrycznego zasilanego akumulatorami. Ma to podwójną korzyść. Oznacza brak konieczności podłączania konstrukcji do zasilania za pomocą kabla – dzięki temu można ją przesuwać nie obawiając się o najechanie na przewód elektryczny. A co za tym idzie, może ona być użytkowana w dowolnym miejscu. Dla sprawnego i łatwego przemieszczania, konstrukcję wyposażono w rolki jezdne z hamulcem centralnym oraz zamontowano duże, wygodne uchwyty. Panel sterujący urządzeniem dostępny jest zarówno z poziomu platformy, jak i podłoża, co znacząco ogranicza ilość wejść i zejść z platformy, w sytuacji jej obsługi tylko przez jednego pracownika.

Różne wysokości, różne rozwiązania

Schody jezdne z platformą KRAUSE (zdj. 4)

Nie wszystkie przedsiębiorstwa mogą sobie jedna pozwolić na tak zaawansowaną konstrukcję specjalną. Dlatego niewielkie firmy produkcyjne oraz małe magazyny, w których załadunek nie odbywa za pomocą automatycznych systemów, muszą zadbać o rozwiązania odpowiadające charakterowi prac. Tutaj sprawdzą się np. różnorodne aluminiowe konstrukcje schodów jezdnych z platformą (zdj. 4) lub platformy robocze – proste, a jednocześnie niezwykle funkcjonalne. Spełniają dwa podstawowe wymagania: natychmiastową gotowość do wykorzystania (by użytkownik nie tracił cennego w tej branży czasu na składanie konstrukcji lub jej montaż) oraz możliwość obsługi przez jedną osobę – w praktyce w małych przedsiębiorstwach pomoc nie zawsze jest bowiem możliwa. Wykonanie takich konstrukcji najlepiej zlecić wyspecjalizowanym producentom. Dlaczego? – Aby schody jezdne lub platformy robocze spełniały stawiane przed nimi wymagania, powinny być jak najlepiej dopasowane do wymagań oraz warunków otoczenia. Rekomendujemy zatem indywidualne opracowanie koncepcji, w której wspólnie z klientem decydujemy o wszystkich parametrach, takich jak wysokość konstrukcji, wielkość górnej platformy czy dodatkowe zabezpieczenia, oraz podejmujemy decyzję o materiale, z jakiego zostanie wykonana. Dzięki temu zyskujemy pewność, że przygotowane przez nas rozwiązanie optymalnie sprawdzi się w miejscu wykorzystania – mówi Marek Banach, ekspert firmy KRAUSE.

Platformy robocze, zależności od potrzeb, mogą być wykonane w wersji stacjonarnej (mocowanej do podłoża – zdj. 5) lub jezdnej (zdj. 6 i 7), wyposażonej w rolki skrętne z centralnym hamulcem zabezpieczającym. – Górny podest roboczy może przybierać różne kształty, dzięki czemu zapewnia najbardziej optymalny dostęp do obsługiwanego pojazdu. A ten może być wymagany np. tylko z jednej strony, do dachu – wówczas sprawdzi się konstrukcja z wysuniętą platformą roboczą zintegrowaną z koszem ochronnym, lub do wszystkich stron jednocześnie (zdj. 8 – tu konstrukcja wykorzystana przy autobusie), umożliwiając pracę grupie serwisantów – wyjaśnia Marek Banach.

Platforma robocza stacjonarna KRAUSE (zdj. 5)

Jezdna platforma robocza KRAUSE z regulowaną wysokością (zdj. 6)

Jezdna platforma robocza do obsługi TIR-ów (zdj. 7)

Konstrukcje specjalne KRAUSE w obsłudze pojazdów (zdj. 8)

źródło: www.krause-systems.pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Inteligentne Technologie | Transport i Spedycja

Jakie korzyści niesie za sobą cyfrowe planowanie tras dostaw?

Transport i Spedycja

Pierwsza 40-tonowa ciężarówka z napędem wodorowym już w eksploatacji


Popularne posty
  • Czym różni się praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • Zmiany w systemie SIPSI
  • Nowy Jedwabny Szlak – szansa dla kolejowych przewozów towarów w Polsce
  • Najbardziej złożony logistycznie transport 953 ton
  • Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide
  • Grupa Geis przejęła oddział Kühne + Nagel w Niemczech
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • ROHLIG SUUS Logistics otworzył w Białymstoku własną agencję celną
  • Transporty project cargo do Japonii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.