Transport i Spedycja

Green Holding i CHEP: Partnerstwo w zielonym łańcuchu dostaw

14 stycznia 2021

Jakie rozwiązania dopasowane do specyfiki transportu świeżych produktów spożywczych w temperaturach kontrolowanych zaproponowali Państwo Green Holding?

Izabella Maczkowska-Ciborowska, Dyrektor Generalny CHEP na Polskę i kraje bałtyckie: Mamy duże doświadczenie we współpracy z partnerami z sektora produktów o szybkiej rotacji. Rozwiązaniem, które oferujemy jest wynajem nośników i outsourcing usług związanych z zarządzaniem gospodarką paletową.

Łukasz Tomalik, Dyrektor Łańcucha Dostaw Green Holding / Dyrektor Zarządzający Green Factory Logistics : W Grupie Green Holding, obejmującej m.in Green Factory, Primavega i Green Factory Logistics, przykładamy ogromną wagę do tego, by każdy element łańcucha dostaw odzwierciedlał nasze zrównoważone podejście do biznesu. W celu realizacji długoterminowych planów redukcji CO2 zdecydowaliśmy się na pooling palet jak i skrzynek, analizując proekologiczne, jakościowe oraz ekonomiczne aspekty. Współpracujemy z kilkoma dostawcami tych usług, natomiast CHEP jest jednym z największych naszych partnerów.

W jaki sposób rozwiązania gospodarki o obiegu zamkniętym wpływają na konkurencyjność firmy i partnerów, którzy korzystają z Państwa rozwiązań?

ŁT: Green Holding poza dystrybucją produktów w temperaturze kontrolowanej, rozszerzyła swoje portfolio usług o transport palet CHEP dla swoich klientów i proaktywnie wspiera rozwiązania poolingowe u klientów pracujących też na własnych paletach EUR. Patrząc na zasięg naszej działalności, współpracę z największymi sieciami handlowymi, globalnymi i lokalnymi producentami oraz dystrybutorami branży spożywczej, takie rozwiązanie daje pełne korzyści z partnerstwa z CHEP.

Dlaczego outsourcing usług związanych z zarządzaniem poolem paletowym jest dobrym rozwiązaniem?

ŁT: W ramach całego Łańcucha Dostaw Grupy, obsługa opakowań zwrotnych stanowi istotną pozycję kosztową. Zmiana na model poolingowy pozwala utrzymać oczekiwany poziom jakościowy, ograniczyć wysiłek administracyjny oraz zoptymalizować koszty dystrybucji tak, aby w pełni wykorzystać dostępne środki transportowe. Ponadto Grupa nie inwestuje własnych środków w zakup opakowań zwrotnych.

IMC: Korzystając z poolingu, firmy eliminują potrzebę utrzymywania rozbudowanego zaplecza logistycznego, związanego z zarządzaniem poolem paletowym, koszty naprawy i utylizacji palet. Ponadto nie muszą blokować swoich środków finansowych i inwestycyjnych (CAPEX) na zakup i utrzymanie zapasu własnych nośników. Wynajem palet pozwala usprawnić operacje jednocześnie poprawiając płynność finansową firmy. 

W jaki sposób udaje się uzyskać synergię w ruchach transportowych producenta, dostawcy usług logistycznych i operatora palet? Jak ta współpraca przekłada się na trójstronne korzyści biznesowe?

IMC: Skala naszej działalności, relacje z przewoźnikami oraz zaawansowane oprogramowanie logistyczne pozwalają nam uzyskać tą synergię. Wspieramy naszych partnerów w poszukiwaniu synergii w łańcuchu dostaw, co pozwala maksymalnie wykorzystać flotę transportową i ograniczyć tzw. „puste kilometry”. W ten sposób firmy mogą tworzyć bardziej zrównoważone łańcuchy dostaw, co obecnie jest koniecznością dla wszystkich uczestników rynku.

ŁT: Dzięki kooperacji z firmą CHEP, transparentności w planowaniu przepływów operacyjnych od strony produkcji oraz dystrybucji, udaje się uzyskać efekt synergii, który bezpośrednio przekłada się na strony współpracujące w tym modelu.

 

Izabella Maczkowska-Ciborowska

Dyrektor Generalny CHEP na Polskę i kraje bałtyckie

 

 

 

 

Łukasz Tomalik

Dyrektor Łańcucha Dostaw Green Holding / Dyrektor Zarządzający Green Factory Logistics

 

 

 

źródło: www.chep.com/pl