Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse


Transport i Spedycja

GLS już geokoduje każdą paczkę

3 lutego 2021

To zupełnie nowy sposób wyznaczania tras kurierskich i zarządzania siecią operacyjną. GLS właśnie rozpoczął współpracę z AutoMapą w pełnej skali. Każdy oddział tego operatora w kraju korzysta już z nowej, specjalnej aplikacji. Przyniesie to wymierne korzyści zarówno dla nadawców, jak i odbiorców, a firmie pozwoli działać bardziej ekologicznie.

Nowe narzędzie już funkcjonuje we wszystkich, ponad 40 oddziałach GLS w Polsce. To znacznie więcej niż tylko bardzo szczegółowa mapa, choć AutoMapa rzeczywiście ma najdokładniejsze dane w kraju, na dodatek aktualizowane w trybie ciągłym. Z punktu widzenia zarządzania usługami kurierskimi najważniejsze są określone funkcjonalności opierające się na geokodowaniu. Przyjrzyjmy się, jak działa to rozwiązanie.

Przesyłki kodują w punkt


Na czym polega geokodowanie? Do każdego adresu odbioru lub doręczenia przesyłki przypisywane są precyzyjne współrzędne geograficzne (geokoordynaty). AutoMapa koduje je w czasie rzeczywistym i odsyła informację o przypisaniu przesyłki do trasy konkretnego kuriera GLS. Tak przebiega proces dla każdej paczki z osobna.

– Atutem naszego najnowszego narzędzia jest fakt, że bardzo precyzyjnie odwzorowuje rzeczywiste trasy kurierskie. Co równie istotne można je wyznaczać dowolnie, niezależnie od kodów pocztowych, które, jak wiemy, dalekie są w Polsce od doskonałości, z bardzo dokładnym wskazaniem pojedynczych adresów. Patrząc szerzej, mamy teraz narzędzie do jeszcze bardziej zaawansowanego planowania procesów doręczeń i odbiorów paczek z najwyższą jakością, uwzględniając takie zjawiska jak np. sezonowość – mówi Szymon Lauer, dyrektor rozwoju operacji GLS Poland.

Podkreśla, że dzięki temu szybkość, terminowość i niezawodność dostaw jeszcze wzrosną, na czym skorzystają zarówno odbiorcy, jak i nadawcy. – Wykorzystanie geokodowania zdecydowanie usprawnia logistykę ostatniej mili, czyli kluczowy element całego procesu. Np. sklepy internetowe zyskują w ten sposób gwarancję jeszcze efektywniejszych dostaw, co jest bardzo istotne z punktu widzenia osób kupujących online (adres wprowadzony przez kupującego jest weryfikowany pod kątem ewentualnych błędów i geokodowany). Wspieramy w ten sposób rozwój e-commerce. Rzecz jasna skorzystają również nasi klienci z segmentu B2B. Geokodowanie jest rozwiązaniem systemowym – dodaje.

Od strony infrastruktury informatycznej i technicznej AutoMapa jest w pełni przygotowana na przepływ ogromnej liczby danych.

– Zapewniamy wydajność geokodowania na poziomie 1.5 miliona rekordów na godzinę na jednym klastrze serwerowym, więc nawet szczyt przedświąteczny nie był dla nas straszny. Cieszymy się ze współpracy z dużym, nowoczesnym operatorem z branży KEP. To pokazuje potencjał naszych rozwiązań – podkreśla Patryk Osęka, dyrektor operacyjny AutoMapy.

AutoMapa, polska innowacyjna aplikacja, znana już wielu kierowcom, dysponuje autorskimi mapami. Ich dokładność nominalna w największych miastach wynosi 1 m, a poza nimi 5-12 m. Co ważne, mapy całkowicie pokrywają sieć dróg prowadzących do miejsc zamieszkania w Polsce. Firma dostarcza również rozwiązania indywidualne, wykraczające poza obszar map i nawigacji.

Ekologia z dużą dokładnością

Rozwiązanie przynosi też wymierne korzyści w wymiarze ekologicznym, ponieważ wspiera ustalanie optymalnej kolejności doręczeń. Precyzyjne zaplanowanie każdej trasy z osobna oznacza, że kurierzy jeżdżą krócej i oszczędzają paliwo, co bezpośrednio przekłada się na niższą emisję.

– Inwestycje i optymalizacje planujemy zgodnie z naszą strategią Think Green, którą  konsekwentnie realizujemy już od 2008 roku we wszystkich obszarach naszej działalności. Zaawansowane technologie otwierają teraz nowe możliwości, z których korzystamy – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.

Dodaje, że coraz nowocześniejsza i coraz bardziej ekologiczna staje się też flota pojazdów kurierskich w barwach GLS. Firma zachęca swoich partnerów biznesowych, którzy obsługują trasy kurierskie, do wyboru pojazdów jak najbardziej przyjaznych dla środowiska.

– Dla GLS w całej Europie jeździ już kilkaset ekologicznych pojazdów różnego rodzaju (zero- lub niskoemisyjnych)  i liczba ta stale rośnie. Jesteśmy przekonani, że określony typ pojazdu należy dostosować do lokalnych warunków. Zależy nam na tym, by wprowadzać rozwiązania w optymalny sposób, łącząc korzyści środowiskowe z efektywnością usług kurierskich – podkreśla Małgorzata Markowska.

W Krakowie, na początku czerwca zeszłego roku, GLS już uruchomił rower kurierski. Pojazd obsługuje przesyłki w ścisłym centrum tego miasta, gdzie znajduje się duża strefa wyłączona z ruchu kołowego. Operuje w okolicach nowej stacji przeładunkowej, w której funkcjonuje również firmowy punkt nadawania i odbiorów „Szybka Paczka”.

Firma szuka też nowych, ekologicznych rozwiązań dla transportu liniowego. Jeden z partnerów GLS wprowadził do użytku nowoczesne samochody ciężarowe z napędem na skroplony gaz ziemny (LNG). Zużywają one nawet o 15% paliwa mniej w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla, a także emitują aż o 99% mniej cząstek stałych oraz o 60% mniej tlenków azotu niż wymagają limity określone w normie Euro VI. Takie pojazdy regularnie obsługują ważną długodystansową trasę w międzynarodowej sieci GLS.

źródło: www.gls-group.eu/PL/pl/home

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Transport i Spedycja

Polska Izba Spedycji i Logistyki: Jakie wyzwania czekają branżę w najbliższych 12 miesiącach?

Transport i Spedycja

Mercedes-Benz Trucks i DACHSER podpisują list intencyjny: zamówienie 50 ciężarówek eActros LongHaul

Popularne posty
  • Czym różni się praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • Zmiany w systemie SIPSI
  • Nowy Jedwabny Szlak – szansa dla kolejowych przewozów towarów w Polsce
  • Najbardziej złożony logistycznie transport 953 ton
  • Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • Grupa Geis przejęła oddział Kühne + Nagel w Niemczech
  • ROHLIG SUUS Logistics otworzył w Białymstoku własną agencję celną
  • Transporty project cargo do Japonii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.