Zarządzanie

Nowa rzeczywistość logistyczna – Grupa Raben podsumowuje 2020 r.

12 lutego 2021

Rok 2020 zapisze się w historii jako czas pełen wyzwań dla wielu branż. Pandemia COVID-19 zmieniła światową gospodarkę i sposób prowadzenia biznesu. Mimo to, Grupa Raben zakończyła miniony rok osiągając przychody powyżej 1,26 mld Euro, a nowe inwestycje, wprowadzane usługi oraz liczne nagrody są najlepszym dowodem, że firma z sukcesem stawiła czoła wyzwaniom 2020 r.

Ubiegłoroczna rzeczywistość wymagała od całej branży logistycznej elastyczności i szybkiego dostosowywania się do nowych, dynamicznie zmieniających się warunków. Dla Grupy Raben od początku najważniejsze było, z jednej strony bezpieczeństwo oraz ochrona zdrowia pracowników i kontrahentów, z drugiej – zapewnianie ciągłości operacji oraz serwisu na najwyższym możliwym poziomie.

Firma uznaje miniony rok za udany: osiągnęła przychody na poziomie 1,26 mld euro. Wśród głównych branż obsługiwanych przez nią w 2020 r. znalazły się: żywność (30%), technologie konsumenckie (21%), automotive (17%), retail (12%) chemia (11%) oraz FMCG non-food (9%). W ramach europejskiej sieci logistycznej największą część usług świadczonych przez Grupę stanowił transport drogowy (66%), dalej logistyka kontraktowa (13%), FTL (8%), Fresh Logistics (8%), integrator procesów logistycznych (4%) oraz sea & air (1%).

„Rok 2020 był pełen wyzwań. To co wydarzyło się w tym okresie na rynku transportowym będzie miało znaczne przełożenie nie tylko na 2021r., ale również na kolejne lata. Pandemia zmieniła rzeczywistość biznesową każdej firmy działającej na rynku. Naszym zadaniem było utrzymanie ciągłości operacyjnej nie tylko naszej firmy, ale przede wszystkim naszych klientów. Niekorzystna sytuacja gospodarcza nie oznaczała dla nas braku aktywności, wręcz przeciwnie podjęliśmy szereg działań, aby skutki obecnego stanu rzeczy były dla nas wszystkich jak najmniej dotkliwe. Dlatego, cały nasz zespół dołożył wszelkich starań, aby logistyka nie zatrzymała się oraz by wesprzeć naszych klientów i pomóc dostarczyć potrzebne produkty. Dzięki polityce świadomego kształtowania portfela naszych klientów osiągnęliśmy dobre wyniki finansowe pomimo trudnej sytuacji na rynku. Jest to też najlepszym dowodem, że Raben to „People With Drive”. Nasi pracownicy dzięki swojemu zaangażowaniu i pasji do logistyki byli w stanie szybko dostosować się do nowych warunków pracy i z sukcesem stawić czoła wyzwaniom 2020r.” – podsumowuje Ewald Raben, CEO Grupy Raben. – „Początkowo nowa sytuacja wywoływała wiele niepokojów, natomiast my zaczęliśmy się zastanawiać jakie szanse daje nowa rzeczywistość, co możemy zrobić lepiej, w jaki sposób możemy rozszerzyć portfolio naszych usług. W przypadku naszej firmy pandemia przyczyniła się do rozwoju cyfryzacji i digitalizacji procesów, min. przyspieszając budowanie logistyki w duchu paperless oraz wprowadzenie usługi PCD czyli potwierdzenia dostawy zdjęciem. Jestem przekonany, że odpowiednie podejście do kryzysu, do którego przystępuje się z przemyślaną strategią, może być szansą.” Pandemia pokazała także, że praca zdalna na masową skalę i oparcie się w większym stopniu o nowe technologie jest nie tylko konieczne, ale i przynosi efekty.

„Miniony rok zaskoczył nas niespotykanymi do tej pory ograniczeniami związanymi z organizacją pracy. Był to sprawdzian dla menadżerów związany z komunikacją z pracownikami przebywającymi na home office oraz zapewnieniem najwyższych standardów bezpieczeństwa dla pracowników, którzy nie opuścili swojego miejsca pracy – kierowców oraz pracowników magazynowych.” – komentuje Anita Koralewska-Ratajczak, Head of HR Grupy Raben. – „Wyniki badania zaangażowania przeprowadzonego w czasie pandemii  pokazały, że pracownicy bardzo docenili zapewnienie im bezpieczeństwa, regularną komunikację z przełożonymi i zespołem (mimo odległości) i sprawne działania firmy związane z dostosowaniem do nowej sytuacji. Ograniczenia okazały się inspiracją do sięgania po nowe rozwiązania np. w czasie pandemii zrealizowaliśmy nasz największy projekt rozwojowy dla 1000 menadżerów z 13 krajów uruchamiając gamifikację i udoskonaliliśmy wiele procesów wykorzystując zaawansowane technologie. To był dobry rok dla People with DRIVE”.

Raben w Polsce

„Branża logistyczna to krwioobieg gospodarki, który często zmaga się z wieloma wyzwaniami. W 2020 roku były one szczególne dla nas wszystkich. Z jednej strony zagrożenie epidemiczne i zmieniające się obostrzenia, koszty związane z zabezpieczeniami przed możliwością rozprzestrzenienia się wirusa, zmiana organizacji pracy, a z drugiej niestabilne poziomy sprzedaży klientów i konieczność jeszcze bardziej elastycznego podejścia do ich potrzeb. Cała gospodarka została osłabiona przez pandemię i tylko firmy gotowe na zmiany i rozwój, a równocześnie silne finansowo, rozwinięte i innowacyjne, przetrwają”.– mówi Janusz Anioł, dyrektor generalny Raben Logistics Polska. „W Raben duże znaczenie przywiązujemy do rozwoju i doskonalenia rozwiązań informatycznych i automatyzacji. Klienci doceniają połączenia i wymiany danych z systemami operacyjnymi i platformami internetowymi typu myRaben. Bardzo sprawnie działa internetowa wycena transportów międzynarodowych w połączeniu z przesłaniem zlecenia na platformie tzw. myOffer.” – dodaje.

Zarządzana przez Janusza Anioła spółka wygenerowała największy przychód w Grupie Raben. Nie zabrakło też nowych inwestycji. W kwietniu Raben Logistics Polska przeniosła swój oddział w Olsztynie do nowej lokalizacji, a w czerwcu ruszyły pierwsze operacje w Adamowie, gdzie w Panattoni Park A2 firma prowadzi m.in. magazyn centralny dla Makro. W obiekcie o powierzchni 33 tys. m2 zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań, które podwyższają nie tylko wydajność procesu, ale i bezpieczeństwo pracowników. Na szczególną uwagę zasługuje automatyczny system sortujący stworzony dzięki efektywnej współpracy z klientem operatora. Jest to jeden z pierwszych i najnowocześniejszych tego typu sorterów w Europie używanych w tzw. dużej logistyce. W drugiej połowie roku powstały również nowe obiekty na Śląsku – centrum dystrybucyjne w Rudzie Śląskiej o powierzchni 50 000 m2 oraz kolejne magazyny w Sosnowcu. W listopadzie firma uruchomiła także lokalizację w Legnicy, gdzie w wynajmowanym w Parku Panattoni Legnica obiekcie o powierzchni 11 000 m2 prowadzony jest dedykowany projekt logistyki kontraktowej dla Grupy Ahlers AG. Warto przypomnieć, że legnicki oddział pełni także ważną funkcję w sieci transportowej Grupy Raben, m.in. jako istotny punkt konsolidacji przesyłek w transporcie między Polską a Niemcami. To stąd codziennie w kierunku zachodniej granicy wyjeżdżają towary w ramach 39 połączeń, z czego aż 36 to trasy bezpośrednie do oddziałów Grupy Raben rozsianych po całych Niemczech.

Spółka Fresh Logistics Polska, specjalizująca się w logistyce produktów świeżych w temperaturze kontrolowanej, w 2020 r. również postawiła na inwestycje. Realizując strategię ciągłego doskonalenia, firma zainwestowała w nowoczesne hale magazynowe o łącznej powierzchni 16 tys. m2, w Wojanowie oraz Nowej Wsi Wrocławskiej. Po zakończeniu inwestycji Fresh Logistics dysponuje łączną powierzchnią magazynową ponad 55 tys. m2, przeznaczoną do składowania świeżych produktów spożywczych. Nowe inwestycje pozwalają na  magazynowanie towarów wymagających różnych zakresów temperatur od 0°C do +15°C oraz na realizację usług dodatkowych, m.in. takich jak co-packing czy etykietowanie. Ponadto, umożliwiają składowanie produktów mrożonych oraz wykonywanie operacji przeładunkowych jednostek kontenerowych.

W minionym roku Jarosław Gulowaty – Dyrektor Logistyki Kontraktowej we Fresh Logistics Polska został Przewodniczącym Rady GS1 Polska na lata 2020-2024. Firma od lat współpracuje z organizacjami zewnętrznymi, aktywnie angażując się w budowanie logistyki w duchu paperless oraz skupiając się na obszarach związanych ze standaryzacją procesów, nie tylko we własnej firmie, ale również wśród wszystkich podmiotów uczestniczących w łańcuchu dostaw.

„Rok 2020 był najbardziej nietypowym rokiem w historii naszej firmy. W bardzo krótkim czasie musieliśmy dostosować się do nowej rzeczywistości. Z dzisiejszej perspektywy muszę przyznać, że zdaliśmy egzamin. Większość planowanych projektów została zrealizowana, utrzymaliśmy stabilność organizacyjną, a co najważniejsze wysoką jakość usług dla naszych klientów, czego najlepszym dowodem jest tegoroczny rekordowy wskaźnik NPS. Nie byłoby to możliwe gdybyśmy nie byli w trakcie naszej transformacji.” – komentuje Tomasz Olenderek, dyrektor generalny Fresh Logistics Polska i dodaje: „Better Everyday – to hasło programu ciągłego doskonalenia biznesu, opartego na narzędziach lean management, który jest istotną częścią naszej kultury biznesowej. Ciągła optymalizacja procesów, tworzenie angażującego środowiska pracy to zadania długofalowe, które sukcesywnie implementowane przyczynią się do efektywnego stawienia czoła każdemu kryzysowi. Takich działań nie można prowadzić ad hoc – tylko strategiczne podejście jest gwarantem sukcesu, czyli zadowolenia nawet najbardziej wymagającego klienta. Jestem przekonany, że właśnie dzięki takiemu strategicznemu działaniu udało nam się pokonać trudności 2020 roku”.

Dla Raben Transport, najważniejszym zadaniem okazało się zabezpieczenie zasobów i sprzedaży, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej oraz otoczenie opieką klientów, którzy często zmagali się z różnymi wyzwaniami. Transport całopojazdowy, jako integralna część łańcucha dostaw, odczuł głęboką zapaść w pierwszej połowie roku, kiedy gwałtownie spadły wolumeny ładunków oraz znacznie zmalała dostępność kierowców na rynku. Sytuacja wymagała szybkiej reakcji, elastyczności i trudnych decyzji. Jednak to był również czas szans i dobrej perspektywy dla firm transportowych. Raben Transport zawsze dbał o zdywersyfikowany portfel klientów, obsługując min. firmy z branży e-commerce, budowlanej czy spożywczej notujące wzrosty. Spółka skupiła się na rozwoju aktualnej współpracy z kontrahentami i wysycaniu istniejącej sprzedaży. Atutem okazały się także rozwiązania oparte na automatyzacji procesów oraz ETA (estimated time of arrival), które wsparły klientów liczących na szybkie i rzetelne informacje.

Raben w Niemczech

Dla niemieckiej spółki rok 2020 był czasem implementacji nowoczesnego systemu transportowego BlueJay, który wspiera operacje transportowe w całej Grupie Raben. „Wdrożenie systemu BlueJay było największym wyzwaniem w 2020 roku, ale z całą pewnością było warto. Jest to ogromne usprawnienie w procesie planowania i transport przesyłek, pozwalające na pełną transparentność procesu. BlueJay to korzyści dla wszystkich zaangażowanych stron, zwłaszcza dla naszych klientów, jak również dla całej Grupy Raben. Nowy system to nowe możliwości, które przyczyniają się do lepszej obsługi klienta, szybszej obsługi przesyłek i krótszego czasu reakcji”. – komentuje Lena Padgett, project manager, Raben Trans European Germany GmbH.

W czerwcu 2020 Fenthol & Sandtmann GmbH (Fenthols) został w pełni zintegrowany z Raben Trans European Germany GmbH. Raben był właścicielem 50 % udziałów w spółce Fenthols od 2011 roku, a w listopadzie 2019 r. Grupa podpisała umowę zakupu pozostałych 50% udziałów, w tym spółek zależnych FKL Kontraktlogistik i Kraftverkehr P&M Ehrig. W międzyczasie Federalny Urząd Antymonopolowy zatwierdził proces przejęcia. Zgodnie z umową, Raben przejął wszystkie lokalizacje Fenthols w Hamburgu, Lipsku, Dreźnie i Erlensee pod Frankfurtem nad Menem wraz z 460 pracownikami. Grupa Raben przejmując centralę Fenthols w porcie w Hamburgu, rozszerzyła swoje portfolio usług w zakresie transportu morskiego i tym samym wzmocniła swój know-how w dziedzinie transportu intermodalnego. Oprócz pozyskania strategicznie położonych lokalizacji, jak np. w pobliżu lotniska we Frankfurcie, firma dodała do swojej sieci magazyn towarów niebezpiecznych w Erlensee w Hesji oraz oddział na lipskim lotnisku Cargo przy autostradzie A14, gdzie spółka zależna Fenthols Kontraktlogistik GmbH oferuje usługi magazynowe oraz dystrybucję dla wielu klientów.

Na rynku niemieckim kluczową rolę odgrywają bezpośrednie dzienne połączenia z innymi krajami Grupy, szczególnie na linii Polska-Niemcy. Ze względu na duże zainteresowanie rynku i oczekiwania klientów dot. skrócenia czasu realizacji dostaw, część połączeń między Polską a Niemcami realizowana jest w ramach serwisu 24h. Do takich połączeń należy np. uruchomiona w listopadzie 2020 bezpośrednia linia z Gądek do Mülheim-Kärlich, a także działająca od września 2020 linia Legnica – Kempten. Choć obecnie 18 połączeń między wspomnianymi krajami odbywa się w 24h, planowany jest dalszy rozwój sieci oraz optymalizacja procesu skracania czasu dostaw. System połączeń drobnicowych Raben pomiędzy Niemcami a Polską to obecnie ponad 100 codziennych linii. Ważnym elementem tak rozwiniętej siatki jest ograniczenie przeładunków na terenie Niemiec – blisko 98% wolumenu z Polski trafia bezpośrednio w rejon dostaw do docelowych odbiorców przesyłek, co przekłada się na jakość serwisu.

Raben w Europie

Poza rynkiem niemieckim Grupa Raben prężnie działała także na innych europejskich rynkach, zawsze na pierwszym miejscu stawiając bezpieczeństwo swojego zespołu i potrzeby klientów.

We Włoszech firma rozwinęła w minionym roku swoją działalność, inwestując w spółkę Raben Sittam. Działania skoncentrowane były na wprowadzeniu nowoczesnych rozwiązań IT i optymalizacji procesów zgodnie ze standardami Grupy. Dzięki temu klienci mogą korzystać z szerokiego wachlarza funkcjonalności dostępnych  na platformie myRaben.com.

Dla Raben Logistics Romania miniony rok był czasem dużych inwestycji w infrastrukturę magazynową. Zwiększone zapotrzebowanie klientów oraz ciągłe dążenie do usprawnienia procesu, a zwłaszcza czasu tranzytu, przyczyniły się do powstania dodatkowych punktów logistycznych na mapie Rumunii. W pierwszej połowie roku powstały dwa nowe magazyny przeładunkowe w Baia Mare i Roman. W sierpniu 2020 roku firma otworzyła nowy magazyn w miejscowości Craiova. Obecnie krajowa sieć dystrybucyjna składa się z 7 lokalizacji o łącznej powierzchni 10 500 m2.

Także Raben Trans European Hungary w kwietniu przeniósł się do nowej lokalizacji w Győr, gdzie swoją działalność rozpoczął węgierski magazyn przeładunkowy o powierzchni 1 800 m2.

Raben Logistics Bulgaria świętował w minionym roku swoje pierwsze urodziny. Po 12 miesiącach działalności firma oferuje partnerską sieć 8 oddziałów zlokalizowanych w Sofii, Płowdiwie, Starej Zagorze, Yambo, Burgas, Warnie, Ruse, Veliko Tarnovo. Takie efektywne połączenia to gwarancja dostaw w 24h na terenie całej Bułgarii. Spółka rozwinęła również swoją działalność w zakresie dystrybucji międzynarodowej, rozbudowując regularne połączenia międzynarodowe do takich krajów jak: Niemcy, Włochy, Polska (4 razy w tygodniu), Rumunia (3 razy w tygodniu) i Turcja.

Z kolei spółka Raben Ukraine obchodziła 17 rocznicę działalności. Firma cały czas rozwija portfolio usług i klientów, stawiając na cyfrowe rozwiązania. Pod koniec marca, wraz z dostawcą elektronicznego obiegu dokumentów EDIN, zrealizowała dostawę za pomocą elektronicznego listu przewozowego. Operacja zakończyła się pozytywną recenzją Inspektora Bezpieczeństwa Ukrtrans. W lipcu spółka w pełni zautomatyzowała proces przesyłania informacji do firm kurierskich, wprowadzając oprogramowanie Last Mile Connector – innowacyjne rozwiązanie dla infrastruktury magazynowej. Stało się ono częścią projektu integracji pomiędzy Warehouse Management System (WMS) Raben Ukraine a podobnym systemem jednego z kluczowych klientów. Co więcej, od 2020 roku Kijów nie jest już jedynym hubem na Ukrainie wykorzystywanym do obsługi ruchu międzynarodowego. Firma zaczęła regularnie korzystać ze swojej infrastruktury we Lwowie. Obydwie lokalizacje dają również możliwość dystrybucji towaru na terenie całej Ukrainy, za pośrednictwem własnej sieci dystrybucyjnej.

Natomiast, Raben East, w odpowiedzi na światowe zmiany w łańcuchach dostaw, związane głównie z COVID-19, uruchomił drogowe połączenie do Chin. Jest to alternatywa dla gałęzi morskiej, kolejowej czy lotniczej. Dzięki temu rozwiązaniu firma oferuje swoim klientom nie tylko większą elastyczność w kontekście planowania, ale również stabilny poziom kosztów i z góry przewidziany transit time.

Innowacje

Grupa Raben od lat stawia na digitalizację na wielu płaszczyznach od procesów fizycznych, po robotyzację procesów biurowych z wykorzystaniem RPA (Robotic Process Automation). W obszarze automatyzacji wdraża zaawansowane rozwiązania IT, takie jak platformy automatycznie przekazujące informacje dla klientów oraz platformy prezentujące ETA (szacowany czas dostawy). W zakresie automatyki i robotyki magazynowej wdrażane są urządzenia mierzące przesyłki, autonomiczne lub półautomatyczne wózki widłowe, a także ramiona „cobotyczne”, sensory Internet of Things (IoT) i wiele innych rozwiązań zwiększających efektywność procesów magazynowania i transportu. W zakresie  RPA podkreślić należy wdrożenia robotów software’owych wspomagających lub zastępujących pracę użytkowników w poszczególnych aplikacjach (WMS/TMS/FK) lub na styku pomiędzy systemami IT.

W trosce o bezpieczeństwo dostaw w czasie pandemii, Grupa Raben chcąc zachować zalecaną odległość między osobami biorącymi udział w realizacji dostawy, wprowadziła nową usługę dla przesyłek drobnicowych PCD (Picture Confirming Delivery). Polega ona na bezdotykowym potwierdzeniu dostawy za pomocą zdjęcia. Dzięki automatycznej rejestracji danych, nie tylko na temat wyglądu przesyłki, ale także daty, godziny i miejsca dostawy oraz numeru rejestracyjnego samochodu dostawczego, daje większą pewność nadawcy oraz odbiorcy, że dostawa została zrealizowana w danym miejscu i czasie. Dokument potwierdzający dostawę klient może natychmiast zobaczyć na platformie myRaben w module myTrack&Trace. Dzięki PCD możliwy jest odbiór zdalny nawet podczas kwarantanny.

Obserwując przyspieszoną digitalizację sektora B2B i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, w październiku firma uruchomiła swoją nową stronę internetową, z możliwością przeglądania również w trybie offline. Dzięki intuicyjnemu menu odwiedzający mają łatwy dostęp do strefy klienta i platformy myRaben.com. Strona zawiera szereg informacji i materiałów na temat dedykowanych dla danej branży rozwiązań oraz umożliwia szybki kontakt z opiekunem klienta.

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Grupa Raben od wielu lat podejmuje i promuje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W DNA firmy rodzinnej, opartej o system wartości, w naturalny sposób wpisana jest odpowiedzialność społeczna. Firma do koncepcji CSR podchodzi w sposób kompleksowy, integrując działania społecznie odpowiedzialne ze strategią biznesową organizacji. Również teraz, w obliczu pandemii, Grupa Raben nie mogła pozostać bierna wobec potrzeb tych, dla których pomocna dłoń w obecnej sytuacji jest na wagę złota. Firma zaangażowała się w charytatywne transporty, pomoc medykom, a także aktywnie wspierała Banki Żywności. W sumie Grupa Raben w całej Europie pomogła w dostarczeniu 6 milionów maseczek, 250 tys. rękawiczek, po 100 tys. kombinezonów, gogli medycznych i przyłbic, a także 51 respiratorów oraz ponad 12 tys. dań gotowych dla szpitali i ośrodków pomocy, mebli i wyposażenia dla dziecięcych i młodzieżowych oddziałów psychiatrycznych oraz ponad 1400 palet dla Banków Żywności.

Zaangażowanie firmy zostało docenione przez rynek, czego najlepszym dowodem są zdobyte nagrody. Grupa została już po raz piąty nagrodzona „Złotym Listkiem CSR” w Polsce. Wyróżnienie przyznawane jest przedsiębiorstwom, które prowadzą swoją działalność, realizując założenia społecznej odpowiedzialności biznesu. Zestawienie przygotował Tygodnik Polityka we współpracy z firmą doradczą Deloitte i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Z kolei w Rankingu Odpowiedzialnych firm w Polsce Grupa Raben zajęła drugie miejsce w zestawieniu branżowym: „usługi, handel i transport” oraz trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej. Ranking umożliwia porównanie wyników w poszczególnych obszarach CSR pomiędzy firmami, a także jest cennym instrumentem ułatwiającym porządkowanie i rozwój strategii odpowiedzialności biznesu.

W trosce o lepsze, zielone jutro firma od 2014 roku prowadzi projekt „e-faktura=wyższa kultura”, w ramach którego zachęca swoich klientów do korzystania z elektronicznego obiegu dokumentów poprzez sadzenie drzew w imieniu tych odbiorców usług, którzy zdecydowali się przejść na e-system. W minionym roku było to ponad 2100 drzew w Polsce i na Ukrainie. Łącznie, do tej pory firma posadziła już prawie 16 tys. drzew = ok. 12 000 ton CO2, jakie zneutralizują w całym swoim cyklu życia.

Co więcej, w trosce o środowisko naturalne Raben sukcesywnie eliminuje papier ze swoich procesów poprzez takie projekty jak Order-2-Cash czy paperless. Grupa podpisała także pierwsze kontrakty na dostawę zielonej energii w 2021 r. Szacunkowo spowoduje to redukcję emisji C02 w stosunku do roku ubiegłego o ok. 80% w zakresie 2, uwzględniając wszystkie obiekty, w których firma prowadzi swoją działalność.

Koniec roku i okres przedświąteczny to czas zaangażowania Grupy w projekt Szlachetnej Paczki. Firma postanowiła podzielić się tym co potrafi robić najlepiej, czyli know-how w zakresie logistyki i organizacji transportów oraz flotą do realizacji dostaw w ramach Weekendu Cudów Szlachetnej Paczki. Grupa Raben jako partner projektu przetransportowała paczki dla potrzebujących z magazynów centralnych do magazynów lokalnych, z których następnie wolontariusze Szlachetnej Paczki dostarczyli je do rąk Potrzebujących. W akcję pomocy po stronie Raben zaangażowanych było 18 kierowców i 15 osób planujących transporty, które dotarły do 50 punktów rozładunku w całej Polsce pokonując łącznie 9 107 km.

Spółka Raben Trans European Germany po raz kolejny zaangażowała się w bożonarodzeniowy konwój z darami, który dostarcza upominki dzieciom z ubogich rodzin na terenie Europy Wschodniej. W tym roku przesyłki dotarły do potrzebujących w Mołdawii, Bułgarii, Rumunii i na Ukrainię. Patronem projektu został po raz czwarty Ewald Raben, CEO Raben Group. W ramach konwoju do 31 ciężarówek załadowano 141 723 paczek z zabawkami i ubraniami, a także przyborami szkolnymi, artykułami higienicznymi oraz słodyczami.

Firma skupia się również na promocji zawodów związanych z logistyką. Raben Trans European Germany GmbH jest jedną z pierwszych firm, które wzięły udział w akcji „TruckerHeroes”. Jest to inicjatywa platformy logistycznej Transporeon GmbH. Akcja ma na celu uświadomienie i docenienie zawodu kierowcy, zwłaszcza w okresie pandemii. Międzynarodowy dostawca usług logistycznych towarzyszył kierowcy ciężarówki André podczas nocnej jazdy między Mönchengladbach a Haiger, aby pokazać wszystkie aspekty codziennej pracy kierowcy.

Nagrody

Grupa Raben po raz trzeci w swojej historii, została uznana za Markę Godną Zaufania w Polsce w badaniu instytutu Kantar Polska, przeprowadzonym na zlecenie magazynu „My Company Polska”. Wśród ankietowanych znalazło się 20 000 przedstawicieli polskiego biznesu. Przedsiębiorcy przyznali firmie pierwsze miejsce w kategorii „Usługi logistyczne”.

Rok 2020 to również podwójne pierwsze miejsce Grupy Raben w 25 edycji rankingu Transport Spedycja Logistyka (TSL) – numer jeden w klasyfikacji generalnej oraz pierwsza pozycja w kategorii usługi logistyczne. Natomiast spółka Fresh Logistics Polska otrzymała wyróżnienie w kategorii transport. Zestawienie przygotowała redakcja Dziennika Gazeta Prawna, pod nadzorem merytorycznym Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Grupa Raben w Polsce otrzymała także nagrodę za walkę z Covid-19 przyznaną przez dziennik Rzeczpospolita.

Koniec roku to kolejny sukces marki Raben w Polsce, czego potwierdzeniem jest pierwsze miejsce w rankingu Top Marka 2020 w kategorii transport i logistyka, przygotowanym przez PRESS i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Ranking ma na celu wskazanie najpopularniejszych marek w mediach i stanowi o medialnej sile wyróżnionych brandów.

Z kolei Raben Ukraine została uznana za najlepszą firmę świadczącą kompleksowe usługi logistyczne w zakresie zarządzania reputacją marki według VI Ogólnokrajowego Rankingu Jakości Zarządzania Reputacją Korporacji “Reputation ACTIVists”. W ocenie ogólnej brano pod uwagę takie kryteria jak: stabilność reputacji, aktywność medialną, innowacyjność, kapitał wizerunkowy CSR oraz odporność na kryzysy. Co więcej, w listopadzie Raben Ukraine została wyróżniona przez forum biznesowe „Innowacje w komunikacji. Trendy 2021”, natomiast w plebiscycie „Innowator 2020” firma otrzymała wyjątkową nagrodę – statuetkę sowy – za kreatywność, mądrość, nowatorskie pomysły. Warto również nadmienić, że magazyn korporacyjny „Raben Horyzonty” zajął drugie miejsce w konkursie „Najlepsze media korporacyjne Ukrainy 2020”.

źródło: www.polska.raben-group.com