Supply Chain

Rok 2021 – zwinne łańcuchy dostaw to za mało

16 lutego 2021

Rok 2020 to było trzęsienie ziemi dla handlu tradycyjnego. Nowa rzeczywistość, nowe zachowania konsumentów, nowy ład w dystrybucji dóbr. W tak wyjątkowych okolicznościach rozwój szeroko rozumianego e-commerce święcił sukcesy. Rok 2021 to kolejne wstrząsy wtórne napędzające dalszy rozwój segmentu B2C. Jeszcze kilka lat temu niechciane przez drobnicowych operatorów paletowych „B2C”, jest dziś kołem zamachowym wielu sieci dystrybucyjnych. Rzeczywistość wymusiła na operatorach adaptację i rozwój odpowiednich serwisów. Czas COVID-19 zadział jak akcelerator dla branży.

Po raz kolejny świat biznesu docenił odpowiednio przygotowane, elastyczne i zwinne firmy logistyczne. Dostawa do klienta indywidualnego obecnie brzmi banalnie. Zakres współpracy jest i musi być zdecydowanie szerszy. Usługi dodatkowe, terminowość, wniesienie, pick-up pointy dla przesyłek drobnicowych, doradztwo w zakresie projektowania opakowań to codzienna praca. Należy pamiętać, że udział handlu e-commerce w światowej sprzedaży detalicznej, to tylko albo, aż kilkanaście procent. Rodzimy rynek odnotowuje wzrosty około 30 % r/r, natomiast do średniej globalnej nam daleko. Analizując nasze działania handlowe i operacyjne, segment B2C nadal odgrywa ważną rolę. Natomiast nasza percepcja biznesowa to zdecydowanie szersze spojrzenie na rynek i potrzeby klientów.

Omnichannel i kompleksowość serwisów to kierunek rozwoju w Geis PL. Głównym zadaniem jest optymalizować, upraszczać i dostarczać najwyższej jakości rozwiązania dla biznesu z tzw. „jednej ręki”. Integracja procesów, pełna wizualizacja i kompaktowość oferty to główne filary, na których budujemy aspekt komercyjny oferty.

Nie samym B2C świat żyje
Niezwykle ważne są także serwisy drobnicowe krajowe i międzynarodowe cross-Europe; kompetencje cało-pojazdowe, częściowe; logistyka kontraktowa każdego formatu – od małych projektów indywidualnych przez lokalizacje „multicustomer”, po magazyny dedykowane oraz usługi inhouse. Dopełnieniem łańcucha dostaw jest serwis morsko-lotniczy i cargo. Właśnie tak szeroki wachlarz możliwości daje przewagę konkurencyjną. Synergia, dostępność, bezpieczeństwo, optymalizacja finansowa i operacyjna to atrybuty Geis PL.

Duże zmiany i kolejne modernizacje
„Ucieczka w przód”, to sfomułowanie znane m.in. z trylogii Sienkiewicza, które ma realne zastosowanie w naszej strategii biznesowej na rok 2021. Plan inwestycyjny Geis PL na kolejne cztery kwartały zakłada duże zmiany i kolejne modernizacje infrastruktury oraz nieustanne doskonalenie realizowanych serwisów.

Mamy za sobą rok bogatych doświadczeń pracy w otoczeniu COVID, obecne działania mają na celu realne wsparcie naszych partnerów biznesowych. Oferowana przez Nas kompleksowość to przede wszystkim przejęcie dużej odpowiedzialności od Klienta, na którą jesteśmy gotowi.

Zapraszamy do kontaktu www.geis.pl

Mariusz Kazimierczak

Dyrektor Sprzedaży