Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Zarządzanie

Zielona energia – dlaczego warto na nią postawić i jak robią to liderzy?

29 marca 2021

Popularność „zielonych rozwiązań” staje się faktem. Wzrasta odpowiedzialność biznesu wobec środowiska, a ekologiczne rozwiązania stają się „trendy” wśród konsumentów. To cieszy, bo zmiany klimatu i związane z tym konsekwencje to jeden z najpilniejszych problemów naszych czasów.

Zmniejszanie śladu węglowego to koniczność, a tych, których nie przekonuje widmo globalnego ocieplenia, zmotywuje fakt, że ekologia i ekonomia mogą tworzyć udany związek – nawet gdy nie z serca, a tylko z rozsądku. Wiedzą to Ci, którzy przemodelowali swoje procesy w przedsiębiorstwie, optymalizując zużycie zasobów – z korzyścią dla swojego budżetu i środowiska.  Oszczędzają też Ci, którzy wynajmują lub korzystają z używanych urządzeń. Rezygnacja z produkcji kolejnych, nowych maszyn to jednocześnie mniejsza emisja CO2 do środowiska. To ważne, by producenci uwzględniali te trendy, wspierając swoich klientów w stosowaniu rozwiązań i usług sprzyjających ochronie środowiska.

Międzynarodowa inicjatywa „50 Liderów Zrównoważonego Rozwoju i Klimatu” udowadnia, że są podmioty, dla których nie tylko aspekt ekonomiczny jest ważny i które chcą być pionierami w zakresie ochrony klimatu. Od grudnia 2020 roku do inicjatywy przyłączyła się też firma Jungheinrich.

W strategii koncernu przedstawionej w listopadzie ubiegłego roku firma umieściła kwestię zrównoważonego rozwoju w centrum swoich działań. Osiągnięcie neutralności klimatycznej jest jednym z istotnych celów Jungheinrich. Dlatego firma zdecydowała, że wszystkie jej lokalizacje w Niemczech, w tym sześć niemieckich fabryk, będą zasilane wyłącznie zieloną energią. W dalszej kolejności na odnawialne źródła energii przechodzić będą zagraniczne oddziały koncernu. Jednocześnie firma zaczęła wytwarzać własną energię słoneczną i stopniowo wyposaża swoje lokalizacje w systemy fotowoltaiczne. Jungheinrich od połowy lutego eksploatuje swój pierwszy system na dachu zakładu w Moosburgu w Bawarii, a centrala grupy w Hamburgu zostanie wyposażona w panele słoneczne jeszcze w tym roku. Projekty w wielu innych lokalizacjach są obecnie na etapie planowania.

W 2019 zakłady i oddziały firmy Jungheinrich w Niemczech zakupiły łącznie około 45 600 000 kilowatogodzin energii elektrycznej. W samych Niemczech, przechodząc na odnawialną energię elektryczną, Grupa zmniejsza swoją roczną emisję gazów cieplarnianych o około 15 500 ton CO2. Warto to zwizualizować: gdyby taka ilość CO2, raz wyemitowana, miała zostać usunięta z atmosfery w ciągu roku, potrzebowalibyśmy lasu wielkości ponad 1800 boisk do piłki nożnej. Warto wspomnieć, że około 69% emisji CO2 firmy Jungheinrich spowodowanych zużyciem energii elektrycznej na całym świecie pochodziło do tej pory z Niemiec. Wraz z przejściem na odnawialne źródła energii, grupa robi tym samym kolejny krok w kierunku neutralności klimatycznej.

Dzięki przestawieniu produkcji na zieloną energię również bilans ekologiczny urządzeń produkowanych przez firmę uległ poprawie. Około 11 procent energii, którą elektryczny wózek widłowy Jungheinrich zużywa w trakcie swojego cyklu życia, jest generowane podczas produkcji. „Dla nas odpowiedzialność za nasze produkty zaczyna się nie tylko w fabryce, ale znacznie wcześniej. W ramach strategii 2025+ intensyfikujemy nasze działania, aby łańcuchy dostaw firmy Jungheinrich były bardziej zrównoważone. Obejmuje to również zakup energii. W ten sposób tworzymy trwałe wartości dla naszych klientów, pracowników, udziałowców i partnerów biznesowych, ale także dla całego społeczeństwa ”- wyjaśnia prezes zarządu Jungheinrich AG, dr. Lars Brzoska.

źródło: www.jungheinrich.pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Magazyn | Zarządzanie

Targi MODERNLOG 2023 – centrum nowoczesnej logistyki

Supply Chain | Zarządzanie

Separacja na linii USA – Chiny nie hamuje rozwoju globalizacji

Popularne posty
  • Ile kosztuje logistyka?
  • KION Group rozszerza swoją działalność w Polsce
  • 6 edycja Kongresu Bezpieczeństwa Żywności pod hasłem “Innovation and Inspiration”
  • Forum Menedżerów Transportu i Logistyki
  • Branża TSL w obliczu pandemii
  • Logistyczna Układanka
  • Dyrektorzy i managerowie tworzą z Polski centrum kompetencji łańcucha dostaw na skalę Europy
  • Handel w Polsce – kto dziś wygrywa bitwę o jutro?
  • Postępująca digitalizacja usług w dobie koronawirusa
  • GS1 nagradza innowacyjność
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!

Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.