Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Magazyn

W Centrum logistycznym Amazon w Gliwicach już ponad 2 000 osób ze Śląska znalazło pracę

14 kwietnia 2021

Centrum logistyczne Amazon w Gliwicach – trzecia inwestycja firmy na Śląsku, obok dwóch innych obiektów w Sosnowcu – rozpoczęła swoją działalność dokładnie rok temu. Wówczas Amazon ogłosił, że stworzy tu 1 000 miejsc pracy, które udało się podwoić w przeciągu 12 miesięcy. Do tej pory ponad 2 000 osób znalazło zatrudnienie w największym centrum robotycznym firmy w Polsce. 3 900 robotów pomaga pracownikom kompletować zamówienia klientów. Innowacje Amazon Robotics mają na celu sprawić, aby praca była jeszcze łatwiejsza i bezpieczniejsza oraz stale poprawiać doświadczenia klientów.

Cieszymy się, że możemy być częścią lokalnej społeczności tutaj, w Gliwicach, oferując mieszkańcom nie tylko konkurencyjne wynagrodzenie i benefity pozapłacowe od pierwszego dnia pracy, ale też dostarczając im wiele możliwości rozwoju zawodowego. Śląsk jest dla nas bardzo ważnym regionem, dlatego w dalszym ciągu będziemy tutaj wspierać również społeczności lokalne – mówi Tomasz Michalski, dyrektor centrum logistycznego Amazon w Gliwicach. Dzięki sprawnej, pełnej sukcesów współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami i społecznościami, wciąż dostarczamy najwyższy poziom obsługi naszym klientom w Polsce oraz Europie, jednocześnie przyczyniając się do ekonomicznego rozwoju regionu.

Amazon to dla Gliwic nie tylko duży i ważny pracodawca, ale również partner, który angażuje się w sprawy ważne dla lokalnej społeczności. Gliwice to dynamicznie rozwijające się miasto, w którym z powodzeniem rozwija się wiele przedsięwzięć biznesowych, z korzyścią dla przedsiębiorców, lokalnej gospodarki i rynku pracy. Ważne są dla nas nie tylko nowe inwestycje, ale również współpraca z firmami, które zdążyły się tutaj zadomowić. Liczę, że współpraca między Amazon i Gliwicami będzie dalej rozwijana – mówi Adam Neuman, prezydent Gliwic.

Z okazji urodzin, Amazon zorganizował szereg aktywności, w których mogli wziąć udział pracownicy. Tegoroczne obchody odbyły się w duchu zrównoważonego rozwoju i troski o środowisko. W okolicy centrum pracownicy sadzili drzewa, które stworzą zieloną, ekologiczną strefę. W trakcie urodzinowego tygodnia nie zabrakło również kulinarnych niespodzianek oraz prezentów dla pracowników – nasion drzew, aby mogli zasadzić własne rośliny i lokalnie wspierać proekologiczne inicjatywy.

Z okazji urodzin centrum pracownicy Amazon podzielili się również swoimi doświadczeniami na temat pracy w firmie: link.

Jednym z pierwszych pracowników, którzy dołączyli do zespołu w Gliwicach, była Natalia. Swoją przygodę z Amazon rozpoczęłam w kwietniu 2020 r. Decyzja o podjęciu pracy w nowo otwieranym centrum logistycznym była wyborem spontanicznym, poprzedzonym pozytywnymi komentarzami ze strony koleżanki, która pracuje w centrum Amazon w Sosnowcu – opowiada Natalia Gołębiewska. Praca w Amazon daje mi możliwość dzielenia się ciekawymi pomysłami, które wdrażam w życie jako członek Forum Pracowniczego. Rok od podjęcia pracy w gliwickim centrum cieszę się, że stanowię część społeczności Amazon.

Rafał Zuchewicz, doradca pracownika ds. HR, rozpoczął pracę w Amazon w listopadzie 2020 r. W pracy w Amazon cenię sobie nowoczesne rozwiązania i świetne podejście firmy do pracowników. Każdy z nas jest traktowany na równi, możemy się czuć w pełni sobą. Czego mógłbym życzyć naszemu centrum? W dalszym ciągu wielu wspaniałych pracowników oraz rozwoju! – dodaje Rafał.

Tomasz Śmiglewski, kierownik zespołu w centrum logistycznym w Gliwicach, odpowiada za organizację pracy w dziale przyjęcia towaru. To nie pierwsza rola Tomka w Amazon – od ponad 6 lat rozwija się w ramach organizacji, awansując na wyższe stanowiska. W międzyczasie uczestniczył w otwarciu innych centrów w Polsce, ale to właśnie Gliwice wybrał na stałe. W przeszłości miałem okazję wspierać otwarcia innych centrów, w tym również robotycznego centrum w Kołbaskowie koło Szczecina. Gliwice to jeden z dwóch takich obiektów w Polsce, dlatego postanowiłem zawitać tu na dłużej – mówi Tomek. Choć startowaliśmy już w trakcie pandemii, to mimo tego świetnie poradziliśmy sobie w tym trudnym czasie – dodaje.

Kolejnym pracownikiem, który jest już z Amazon od roku, to Aaron Zdziebło. W dziale jakości zajmuje się sprawdzaniem stanów magazynowych oraz dba o jakość produktów i procesów, szkoląc również innych pracowników. W Amazon najbardziej podoba mi się możliwość rozwoju. Jeśli jesteś ambitny i przykładasz się do swojej pracy, to droga do sukcesu zawodowego stoi przed Tobą otworem – opowiada, dodając – Cenię sobie również atmosferę. Ludzie są otwarci oraz bardzo chętni do pomocy, zarówno team leaderzy i managerowie, jak i pracownicy poziomu początkowego. Z okazji rocznicy, życzę naszemu centrum, aby w kolejnych latach nadal tak dynamicznie się rozwijało, pracownicy byli zadowoleni ze swojej pracy, a finalnie nasi klienci z zamówionych produktów.

Natalia Sitko dołączyła do zespołu Amazon w Gliwicach rok temu. Pracuje w dziale rozkładania towarów, a w pracy pomagają jej wyspecjalizowane roboty. Pełni również funkcję ambasadora zrównoważonego rozwoju, a jej celem jest promowanie działań na rzecz środowiska. Podoba mi się system pracy w Amazon – pracuję 4 dni w tygodniu, w 10-godzinnych zmianach, z atrakcyjną stawką godzinową oraz bogatym pakietem benefitów. Mam świetnego menadżera, z którym współpracuję od początku mojej kariery w firmie. Mogę na nim polegać, zachęca mnie do dalszego rozwoju. Podobnie jak reszta zespołu – wspieramy się wzajemnie. Natalia docenia również możliwość zdobywania nowych umiejętności: Amazon zapewnił mi szeroką gamę różnych szkoleń, dzięki którym mogę się rozwijać. Jeśli miałabym ponownie decydować o rozpoczęciu pracy w Amazon, nie zastanawiałabym się ani chwili. Zachęcam wszystkich znajomych oraz bliskich do złożenia aplikacji w naszej firmie – to świetne miejsce do pracy.

Szereg benefitów dla pracowników

Od 2014 r. Amazon stworzył 18 000 stałych miejsc pracy w Polsce. Już od pierwszego dnia pracownicy mogą liczyć na atrakcyjne wynagrodzenie i szeroki zakres dodatków. Płace pracowników poziomu początkowego rozpoczynają się od 20 zł brutto za godzinę, a liderów zespołów od 25 zł brutto za godzinę. Zatrudnionym osobom przysługują również dodatkowe miesięczne premie w wysokości do 15%, uzależnione od frekwencji indywidualnej i wyników zespołu. Ponadto, Amazon zapewnia świadczenia pozapłacowe, takie jak bezpłatny transport do i z miejsca pracy na wybranych trasach, ciepłe posiłki za 1 zł, ubezpieczenie na życie, prywatną opiekę medyczną oraz możliwość skorzystania z programu „Postaw na Swój Rozwój”. Dzięki niemu, pracownicy o co najmniej rocznym stażu w Amazon, którzy chcą zyskać nowe kwalifikacje, mogą w ciągu 4 lat otrzymać dofinansowanie nawet do 26 000 zł na opłacenie czesnego, kursów i materiałów edukacyjnych.

Amazon wspiera lokalne społeczności w Gliwicach

Amazon jest aktywnie zaangażowany w pomoc lokalnym społecznościom w Gliwicach oraz na Śląsku, mając realny wpływ na poprawę jakości życia w regionie, gdzie pracownicy firmy mieszkają i pracują. W 2020 r. Amazon udzielił pomocy 910 członkom lokalnej społeczności.

Amazon przekazał donację w wysokości 100 000 zł dla Stowarzyszenia GTW – największej organizacji pozarządowej na Śląsku, zajmującej się projektami społecznymi, sportowymi i kulturalnymi w regionie. Przekazana kwota umożliwiła fundacji zakup spersonalizowanego auta do obsługi projektu „Mobilna Szkoła”. Dzięki temu, ten edukacyjny projekt może dotrzeć do różnych lokalizacji w śląskich miastach – dziedzińców, skwerów, parków, sportowych boisk, a tym samym – edukować jeszcze więcej dzieci.

Ponadto, w tym roku Amazon wsparł Zakład Opiekuńczo – Leczniczy Kongregacji Sióstr Miłosierdzia Św. Karola Boromeusza. Donacja firmy pomogła 40 seniorom, przebywającym w domu opieki, poprawiając ich komunikację z najbliższymi oraz codzienną jakość życia. Co więcej, z okazji Walentynek 70 ratowników medycznych ze Stacji Ratownictwa Medycznego przy ul. Konarskiego 26 w Gliwicach otrzymało od Amazon sprzęt w postaci 70 pulsoksymetrów, koców, poduszek oraz mikrofalówek, aby ich wesprzeć w niesieniu pomocy innym.

źródło: www.biuroprasoweamazon.pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Magazyn

46% więcej powierzchni dla AQ Wiring Systems w SEGRO Park Łódź

Magazyn

Terminal DB Schenker w Szczecinie z certyfikatem BREEAM

Popularne posty
  • Dbałość o posadzki w branży logistycznej i magazynowej
  • Rhenus Logistics S.A. rozpoczyna operacje magazynowe dla sklepu internetowego Lidl w Polsce
  • Rynek magazynowy czeka kolejny dobry rok
  • Carrefour i Panattoni po raz drugi – ponad 63 600 m kw. w Polsce Centralnej
  • Coca‑Cola HBC Polska otwiera rozbudowane Centrum Logistyczne w zakładzie produkcyjnym w regionie małopolskim
  • Rośnie centrum logistyczne Hillwood Marki 5,6 tys. mkw. dla Alcomex Springs
  • Amazon zwiększa inwestycje w Polsce i otwiera nowe centrum logistyczne w Okmianach k. Bolesławca
  • Rekordowa podaż na rynku magazynowym w Polsce w 1. połowie 2019 r.
  • Panattoni Gala & Party 2019 – 8,5 milionów m kw. w Europie
  • Pierwsze w Polsce badanie poświęcone potrzebom najemców magazynowych z branży e-commerce
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.