Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Transport i Spedycja

Przyszłość transportu multimodalnego w logistyce

14 czerwca 2021

Logistyka multimodalna zyskuje popularność w branży ze względu na elastyczność i możliwość szybkiego reagowania w nieprzewidzianych sytuacjach. Eksperci zajmujący się różnymi rodzajami transportu muszą idealnie skoordynować poszczególne etapy realizacji dostawy, aby uniknąć przestojów i zoptymalizować koszty realizacji projektu.

W 2020 r. AsstrA obsłużyła o 146 proc. więcej zamówień na przewozy multimodalne w porównaniu z rokiem 2019 i oczekuje się, że silny trend wzrostowy zostanie utrzymany. Główne trasy obsługiwane przez firmę to: z Polski i Chin do Rosji, z Niemiec i Holandii do Polski, a także szlaki handlowe na terenie Rosji. Andrzej Iwanow-Kołakowski, dyrektor regionalny AsstrA dla regionu UE, wypowiada się na temat zalet multimodalnych schematów transportowych i ich przyszłości w logistyce.


fot. Andrzej Iwanow-Kołakowski, dyrektor regionalny AsstrA

– Co przyniosą kolejne miesiące 2021 r. w transporcie multimodalnym?

W 2021 r. zgodnie z ostatnimi trendami spodziewamy się wzrostu zainteresowania multimodalnymi projektami logistycznymi. W ubiegłym roku dostawy łączone stanowiły alternatywę dla transportów drogowych opóźnionych przez zamknięcie granic i nakładaniem obostrzeń na przejściach granicznych w związku z pandemią.

Systemy multimodalne pomagają również w sytuacji, z którą obecnie mierzy się branża logistyczna, a mianowicie brakiem kierowców ciężarówek na świecie. Włączając transport morski lub kolejowy do schematów dostaw, dostawcy usług logistycznych minimalizują zależność od dostępności kierowców. Dlatego spodziewamy się, że transport multimodalny częściowo zastąpi przewozy jednym środkiem transportu.

Kolejnym trendem jest dalsza integracja zaawansowanych rozwiązań, takich jak blockchain. Chociaż wiele z tych technologii stosuje się do wspierania dostaw jednym środkiem transportu, ich użycie w schematach multimodalnych jest bardziej złożone. Opanowanie tych zawiłości otworzy nowe możliwości biznesowe dla dostawców usług logistycznych.

– Jakie zalety mają systemy multimodalne w porównaniu z dostawami jednym środkiem transportu?

Szeroka gama multimodalnych rozwiązań logistycznych zapewnia większą elastyczność. Kombinacje różnych rodzajów transportu pomagają klientom efektywnie optymalizować harmonogramy i koszty. Na przykład w przypadku pilnych terminów ciężarówka może zostać umieszczona w pociągu, aby dotrzeć do celu szybciej niż drogą. Przewozy multimodalne obejmujące transport drogowy i szybkie pociągi kontenerowe mogą również ominąć zatory w portach, w których obecnie występuje niedobór kontenerów morskich, zwłaszcza w Chinach.

Zoptymalizowane dostawy multimodalne zmniejszają emisje CO2. Na przykład zanieczyszczenie powietrza można zmniejszyć poprzez częściowe zastąpienie transportu drogowego bardziej przyjaznym dla środowiska transportem morskim lub kolejowym. AsstrA dostarcza klientom raporty wyszczególniające ilość CO2 wyemitowanego podczas projektów transportowych.

– Przy realizacji jakich projektów najlepiej sprawdzi się transport multimodalny?

Systemy transportu multimodalnego są najlepsze w przypadku dużych ładunków i regularnych, bieżących dostaw. Zespół AsstrA wykonał wiele zleceń transportu multimodalnego dla klientów z branży metalowej, produkcyjnej, modowej, kosmetycznej i chemicznej.

Ograniczenia w użyciu schematu multimodalnego mogą wystąpić dla ładunków ponadgabarytowych, gdy nie jest możliwe umieszczenie w pociągu części wyposażenia nienormatywnego. Specjaliści AsstrA zalecają dostawy multimodalne, gdy tylko pozwalają na to cechy ładunku.

źródło: www.asstra.pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain | Transport i Spedycja

Nowa wersja Ogólnych Polskich Warunków Spedycji

Supply Chain | Transport i Spedycja

CEVA Logistics powiększy swoją flotę pojazdów elektrycznych


Popularne posty
  • Czym różni się praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • Zmiany w systemie SIPSI
  • Nowy Jedwabny Szlak – szansa dla kolejowych przewozów towarów w Polsce
  • Bring Linehaul zmienia się w Bring Intermodal
  • Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide
  • Najbardziej złożony logistycznie transport 953 ton
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • Grupa Geis przejęła oddział Kühne + Nagel w Niemczech
  • ROHLIG SUUS Logistics otworzył w Białymstoku własną agencję celną
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.