Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse


Supply Chain

E-awizo w logistyce Grupy Żywiec do sieci Makro Cash & Carry

15 czerwca 2021

Grupa Żywiec wprowadziła awizo DESADV + SSCC w dystrybucji do Makro Cash & Carry, skracając czas obsługi rozładunku do 40%.

Towary przychodzące do sklepów muszą być rozładowywane i składowane w wyznaczonym miejscu tak szybko, jak to możliwe. Dostawy produktów Grupy Żywiec do sieci handlowej Makro Cash & Carry nie były dotychczas zautomatyzowane ani monitorowane. By poprawić przepływ informacji i wyeliminować błędy przy realizacji dostaw, Grupa Żywiec wprowadziła elektroniczny sposób obsługi dostawy.

Z e-awizo rozładunek szybszy o ponad połowę


W Grupie Żywiec DESADV (awizo wysyłki) jest wymieniane między dostawcą a odbiorcą w trakcie procesów zaopatrzenia i dystrybucji. Z kolei Seryjny Numer Jednostki Logistycznej (SSCC) służy do unikalnej identyfikacji transportowych lub magazynowych jednostek logistycznych. Skanowanie SSCC naniesionego na każdej jednostce logistycznej pozwala dokładnie śledzić fizyczne przemieszczane jednostki, dzięki połączeniu fizycznego ruchu jednostek i przepływu związanych z nimi informacji.

Wdrożenie DESADV i DESADV + SSCC między Grupą Żywiec a Makro Cash & Carry usprawniło przepływ informacji dotyczących awizacji dostaw oraz realizacji zamówień do sieci handlowej. Czas obsługi rozładunku skrócił się nawet do 40%, a całkowity czas pobytu kierowcy oczekującego na rozładunek – o 61%. Z kolei nakład pracy związany z obsługą procesu i przepływem dokumentacji w procesie O2C zmniejszył się o 25%, a rotacja samochodów i wykorzystanie ich do realizacji kolejnych zleceń na rzecz Grupy Żywiec – o 48%. Tradycyjny obieg papierowych dokumentów został wyeliminowany.

„Celem strategicznym GS1 Polska jest pomoc przedsiębiorstwom działającym na lokalnym rynku w transformacji cyfrowej, której zadaniem jest nie tylko usprawnienie procesów, uwolnienie czasu pracowników, ale przede wszystkim zrównoważony rozwój. Mniej dokumentów to mniej surowców naturalnych. Coraz więcej firm ma świadomość, że decyzje, które podejmujemy dziś, również biznesowe, będą miał wpływ na przyszłość naszej planety” – komentuje Joanna Redmer, Prezes Zarządu GS1 Polska.

„Z doświadczenia wiem, że firmy, które zdecydowały się wdrożyć komunikację elektroniczną, odnotowują liczne korzyści z optymalizacji procesów w łańcuchu dostaw i tym samym podnoszą swoją konkurencyjność na rynku” – podsumowuje Michał Barańczyk, Supplier Collaboration Manager, MAKRO Cash and Carry Polska S.A.

Dostawy bez papieru i bez niedomówień

Dostawy produktów Grupy Żywiec do sieci handlowej Makro Cash & Carry odbywają się przy minimalnym wykorzystaniu dokumentów papierowych i są ściśle monitorowane. Zastosowanie standardu DESADV i DESADV + SSCC pozwala szybciej powiadomić klienta w przypadku, gdy wystąpi problem z dostawą zamówionych produktów. Wdrożenie e-awiza zmniejszyło również koszty transportu oraz poprawiło wskaźnik Service Level w transporcie. Dodatkowo uporządkowało model danych i pozwoliło na dalszą automatyzację procesu przetwarzania danych w ramach rozwiązań Order to Cash (O2C).

„Grupa Żywiec jest świadoma korzyści, jakie niesie zastosowanie DESADV w praktyce biznesowej. Na kontynuację digitalizacji rozwiązań z Makro Cash & Carry zdecydowaliśmy się ze względu na możliwość rozwoju wraz z dynamicznie zmieniającymi się oczekiwaniami rynku i możliwością optymalizacji procesów O2C. Poza już stosowanymi komunikatami, jak: zamówienia, faktury towarowe, faktury korygujące, awizo dostawy, awizo dostawy w połączeniu z etykietą logistyczną, jesteśmy gotowi na wprowadzenie kolejnego komunikatu, jakim jest zawiadomienie o zwrotach (RETANN), by całkowicie wyeliminować papierową i mailową wymianę dokumentacji” – komentuje Olga Zając, Kierownik ds. Logistyki Klientów Kluczowych w Grupie Żywiec.

Business case do pobrania tutaj (link): https://cutt.ly/3nJcOQj

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain

Wynieś swój biznes na wyższy poziom podczas TransLogistica Poland

Supply Chain

Centra serwisowe CHEP to fundament sprawnych łańcuchów dostaw

Popularne posty
  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
  • Logistyka w kontekście pomocy humanitarnej cz. I – Humanitarne łańcuchy dostaw
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • DPD Strefa Paczki włączona w struktury DPD Polska Sp. z o.o.
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

Media4Business sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 972-124-23-01
REGON: 302312600

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.