Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Supply Chain

Szybkie dostawy i komfortowy odbiór. Rozwój e-commerce wyzwaniem dla logistyki

22 lipca 2021

Wyjątkowo intensywny rozwój e-handlu od początku pandemii wymaga od całej branży KEP spostrzegawczości oraz intuicji, aby właściwie diagnozować rynkowe trendy czy wyzwania. Wiodącym obszarem w tym zakresie jest logistyka, dla której dynamika e-commerce wiąże się ze wzrostem oczekiwań klientów, a także przyspieszoną ewolucją procesów operacyjnych.

Z badania firmy Nielsen wynika, że aż połowa wiodących graczy rynku e-commerce zaliczyła wzrost przychodów w handlu internetowym. Bez wątpienia jest to efekt lockdownu, który został wprowadzony wiosną ubiegłego roku, wywierając olbrzymi wpływ na zmianę nawyków zakupowych wśród konsumentów. Analizy PwC wskazują, że sektor e-commerce urósł w ubiegłym roku o 35%, a jego wartość wyniosła 83 mls zł. Skala zjawiska jest zatem ogromna i trudno spodziewać się jego wyhamowania.

Wcześniej często deprecjonowany kanał online w zakresie sprzedaży jest obecnie obiektem pożądania wśród firm z niemal wszystkich sektorów. Według PwC korzysta z niego już 150 tysięcy przedsiębiorstw i wciąż przybywają nowe. Silna pozycja na tym rynku wiąże się już nie tylko z najwyższą jakością obsługi czy oferty, lecz także rozwojem technologicznym i podążaniem za trendami.

 

Boom na zakupy online

Z tych samych badań wynika, że wartość e-handlu w 2026 roku wyniesie już 162 mld zł. Nieunikniony jest wzrost obrotów w segmentach mocno osadzonych w Internecie, jak elektronika, media, dom, odzież, obuwie oraz tych, których sprzedaż dopiero ulega cyfrowej transformacji, czyli żywność i motoryzacja, wspólnie mających odpowiadać za 18% całego rynku.

Dynamiczny wzrost transakcji online to także wyzwanie dla samej logistyki. Zamknięcie sklepów stacjonarnych wywołało prawdziwy boom na zakupy online. Firmy kurierskie musiały błyskawicznie odnaleźć się w nowych realiach, tym bardziej że równolegle rozwinęły się oczekiwania konsumentów. Ma być jeszcze szybciej i jeszcze taniej. Dla przyspieszenia procesu dostarczenia przesyłki wiele podmiotów działających w e-handlu zdecydowało się na implementację usługi „zamów i odbierz”. Połączenie transakcji online z osobistym odbiorem produktów w wybranych placówkach ograniczyło inwestycje w logistykę. Takie rozwiązanie pozwoliło sieciom spożywczo-przemysłowym skrócić czas konfekcjonowania na przykład świeżej żywności. Kolejnym krokiem mogą być zautomatyzowane punkty odbioru już testowane za granicą.

Wszystko to dzieje się obok najszybszego w historii przyrostu automatów paczkowych, których rola jest istotna, jak jeszcze nigdy wcześniej. Komfort, bezpieczeństwo i wygoda korzystania z zagęszczonej sieci zewnętrznych urządzeń blisko miejsca zamieszkania lub pracy pozwala zaoszczędzić cenny czas, ale przede wszystkim do minimum ograniczyć kontakt bezpośredni w czasach pandemii. Innym aspektem jest sprawna współpraca pomiędzy firmami kurierskimi a sieciami handlowymi, które zyskując status placówek pocztowych, mogą działać w niedziele niehandlowe, co z kolei przedłuża w skali tygodnia łańcuch dostaw i pozytywnie wpływa na satysfakcję klienta końcowego.

Wypowiedzi eksperckiej udzielił Łukasz Łukasiewicz, Operations Managera w SwipBox Polska.

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain

II EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEJ OLIMPIADY LOGISTYCZNEJ SFINANSOWENEJ Z DOTACJI MEIN

Supply Chain | Transport i Spedycja

Tomasz Pyka z awansem w strukturach DB Schenker


Popularne posty
  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
  • Logistyka w kontekście pomocy humanitarnej cz. I – Humanitarne łańcuchy dostaw
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • DPD Strefa Paczki włączona w struktury DPD Polska Sp. z o.o.
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.