Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Transport i Spedycja

Czerwony alarm w Chinach i Europie

30 lipca 2021

Powodzie w Niemczech, Holandii, Belgii oraz Chinach spowodowały perturbacje w łańcuchach dostaw. Żywioł sparaliżował transport drogowy, kolejowy oraz morski. Dostawy przedświąteczne stoją pod znakiem zapytania. Według wstępnych szacunków koszt odbudowy linii kolejowej w krajach europejskich wyniesie nawet 4 miliardy dolarów. Koszty Chin nie są jeszcze znane.

Zhengzhou, jedna z największych stacji kolejowych w Chinach, została zalana. Zawieszenie działalności od 20 do 26 lipca odbiło się na logistyce międzynarodowej i wewnątrzchińskiej. Pomimo tygodniowego zamknięcia stacji opóźnienia w ciągłości dostaw mogą trwać od jednego do czterech tygodni. Na skutek powodzi zanotowano opóźnienia lub odwołania 400 pociągów pasażerskich i towarowych. Utrudnienia dotyczą odjazdów ze stacji, logistyki „pierwszej mili”, zwolnienia kontenerów, wyjścia statków z portu.

– Zhengzhou to nie jedyny punkt w Chinach, który doświadczył siły żywiołu. Port w Szanghaju i lotniska w regionie nie funkcjonowały przez 4 dni. Ze względu na bezpieczeństwo zawieszono również pracę magazynów. Sytuację udało się opanować, jednak opóźnienia w dostawach potrwają prawdopodobnie do tygodnia lub dwóch na niektórych liniach: Zhengzhou-Małaszewicze, Zhengzhou-Katowice, Zhengzhou-Hamburg, Zhengzhou-Mediolan, czy Zhengzhou-Monachium. Dłuższe opóźnienia spodziewane są w zatopionej prowincji Henan – mówi Vladyslav Martin, kierownik działu kolejowego w AsstrA dla regionów UE i Chin.

Równolegle z sytuacją w Chinach ze skutkami powodzi zmagają się również kraje Europy Zachodniej. Obrzeża belgijskiego miasta Liege z bezpośrednim połączeniem ze stacją Zhengzhou zostały poddane destrukcyjnemu działaniu żywiołu. Usuwanie szkód na skutek powodzi i burz potrwa kilka tygodni. Sieć kolejowa w Walonii nie zostanie w pełni przywrócona przed końcem sierpnia. Koszty naprawy zniszczeń oscylują wokół 30-50 mln euro. Ponad 10 km torów kolejowych oraz kilkadziesiąt tysięcy podkładów wymaga odbudowy.

Poważnie ucierpiały także Niemcy. Wyremontowanie zniszczonych torów kolejowych oraz nawierzchni drogowych szacuje się na ponad 2 mld euro. Całkowita długość wymagających odbudowy dróg kolejowych wynosi 600 km. Z kolei holenderska agencja rządowa ProRail oszacował naprawę sieci w kraju na ponad 500 000 euro.

– Rekordowe opady deszczu wpłynęły nie tylko na fracht kolejowy, ale również na transport drogowy. Ograniczenia występują w standardowych oraz kontenerowych przewozach. W chwili obecnej firmy logistyczne borykają się z komplikacjami w dostawie kontenerów kolejowych i morskich w regionie Europy Zachodniej – dodaje Vladyslav Martin.

Klienci już szukają transportu na przesyłki świąteczne z Chin do UE, aby mieć pewność, że dotrą na czas. Zazwyczaj poszukiwania zaczynały się we wrześniu i październiku. Natomiast obecnie miejsca na statkach i pociągach są rezerwowane z półrocznym wyprzedzeniem. Sytuacja jest niestabilna. Nie wiadomo jakie koszty z powodu powodzi i opóźnień finalnie poniesie rząd chiński oraz Unia Europejska.

źródło: www.asstra.pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Transport i Spedycja

Pierwsza 40-tonowa ciężarówka z napędem wodorowym już w eksploatacji

Transport i Spedycja

Girteka i Chereau rozpoczynają współpracę


Popularne posty
  • Czym różni się praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • Zmiany w systemie SIPSI
  • Nowy Jedwabny Szlak – szansa dla kolejowych przewozów towarów w Polsce
  • Najbardziej złożony logistycznie transport 953 ton
  • Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • Grupa Geis przejęła oddział Kühne + Nagel w Niemczech
  • ROHLIG SUUS Logistics otworzył w Białymstoku własną agencję celną
  • Transporty project cargo do Japonii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.