Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Supply Chain

Reakcja na zmiany branży kurierskiej

6 sierpnia 2021

Branża kurierska w wymagających czasach pandemii reaguje na dynamiczne zmiany zarówno w samej gospodarce, jak i oczekiwania konsumentów. Olbrzymi wzrost rynku e-commerce na przestrzeni ostatniego roku wprost przełożył się na znaczenie logistyki, która stała się wiodącym ogniwem łączącym dostawców z odbiorcami.

Pandemia wymusiła na kurierach błyskawiczną adaptację do nowej rzeczywistości. Intensywna praca w zaostrzonym rygorze sanitarnym ułatwiła klientom, którzy zostali poddani społecznej izolacji, funkcjonowanie w kanale online i realizację bezpiecznych zakupów zdalnych. Proces ten rozwijał się już od kilku lat, ale prawdziwego przyspieszenia doznał dopiero w ubiegłym roku. Funkcjonowanie platform sprzedażowych oraz sklepów internetowych nie byłoby możliwe bez sprawnego łańcucha dostaw, a także – patrząc szerzej – zaawansowanego zaplecza logistycznego. Wpływ na branżę kurierską odcisnęły również zmiany administracyjne związane z ograniczeniami nakładanymi na galerie handlowe. Odpowiednia reakcja na te zmiany pozwoliła największym rynkowym graczom zachować płynność operacji logistycznych dzięki natychmiastowej implementacji szeregu usprawnień.

Pozytywne trendy

Ograniczenie śladu węglowego działalności logistycznej jest pozytywnym zjawiskiem, które skupia na sobie uwagę branży. Skrócenie tras kurierów, decentralizacja procesów, optymalizacja biznesu czy korzystanie z automatów do odbioru przesyłek przekładają się na obniżenie kosztów ostatniej mili, co ma szczególne znaczenie w dobie rosnącego zaufania do rynku e-commerce. Trendy są natomiast na bieżąco kształtowane przez potrzeby czy preferencje konsumentów. Zwyczaje zakupowe ulegają zmianom podobnie jak opcje zarządzania przesyłką kurierską.

Dodatkowym aspektem, który zyskał na znaczeniu w trakcie pandemii, są transakcje bezgotówkowe. Okazały się nie tylko kluczowe w zakresie bezpieczeństwa odbiorcy, ale także wpłynęły na komfort, wygodę i szybkość realizacji, ograniczając kontakt osobisty do niezbędnego minimum. Ponadto, klienci doskonale rozumieją atrakcyjność zakupów online. Istotne znaczenie ma dla nich szeroki wybór asortymentu oraz szybka dostawa – bez konieczności wychodzenia z domu lub w punkcie odbioru nieopodal ich miejsca zamieszkania lub pracy.

Jeszcze niedawno wśród kupujących znajdowały się przede wszystkim osoby młodsze. Pandemia wymusiła jednak na bardziej dojrzałych konsumentach przeniesienie swoich preferencji do Internetu. Mobilne zakupy sprzed monitora komputera lub smartphone’a są również kanałem zarządzania doręczeniem. Na rynku nie brakuje łatwych w obsłudze aplikacji umożliwiających bezpośredni kontakt z kurierem, co stanowi kolejne udogodnienie. Pandemia uprościła wiele procedur oraz przełożyła się na wdrożenie nowych usług. Nikogo nie dziwi już doręczenie przesyłki pod drzwi i bez podpisu. Digitalizacja procesów ostatniej mili kurierskiej jeszcze bardziej usprawniła pracę kurierów. Innym obszarem do zagospodarowania pozostaje zrównoważony rozwój. Odpowiedzialne podejście do biznesu, korzystanie z narzędzi redukujących zużycie energii ze źródeł nieodnawialnych wpływa korzystnie nie tylko na wizerunek, ale przede wszystkim na środowisko, które dla wszystkich nadal musi mieć kluczowe znaczenie.

www.swipbox.com

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain | Zarządzanie

Separacja na linii USA – Chiny nie hamuje rozwoju globalizacji

Supply Chain | Transport i Spedycja

Z Bangladeszu do Polski – nowa oceaniczna linia drobnicowa


Popularne posty
  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
  • Logistyka w kontekście pomocy humanitarnej cz. I – Humanitarne łańcuchy dostaw
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • DPD Strefa Paczki włączona w struktury DPD Polska Sp. z o.o.
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.