Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Supply Chain

Trendy w e-commerce i w logistyce zwrotów – wyniki globalnego badania GXO

18 sierpnia 2021

GXO, największy na świecie operator logistyki kontraktowej opublikował wyniki swojego najnowszego globalnego badania dotyczącego trendów w e-commerce oraz w zwrotach. Badanie przedstawia trendy w zwyczajach zakupowych konsumentów i zachowaniach detalistów oraz zależności między rozwojem e-commerce a większą liczbą zwrotów.

Kluczowe wnioski płynące z badania:

  • 72% detalistów inwestuje w procesy zarządzania zwrotami.
  • Ponad jedna czwarta detalistów zainwestowała ostatnio w dodatkową powierzchnię magazynową.
  • 57% konsumentów twierdzi, że posiadanie zrównoważonego programu zwrotów jest ważnym czynnikiem podejmowania decyzji przy dokonywaniu zakupów online.
  • W ciągu ostatnich 12 miesięcy:
      • 36% detalistów stwierdziło wzrost liczby zwrotów online.
      • 37% detalistów przyznało, że zwroty zwiększyły ich koszty operacyjne.
      • 42% konsumentów potwierdziło, że zwróciło przynajmniej jedną sztukę odzieży zakupionej online.

Richard Cawston, Prezes GXO w Europie, powiedział: “Obserwujemy dynamiczny rozwój outsourcingu wśród detalistów. Pragną oni pozbyć sie ryzyka związanego z ich łańcuchami dostaw. Poszukują takiego partnera logistycznego, który dzięki zaawansowanej technologii i skali działania, będzie wspierał rozwój ich biznesów e-commerce. Szczególnie wobec coraz większego zapotrzebowania w obszarze zarządzania zwrotami, dlatego że wymagją one zastosowania specjalistycznej technologii do optymalizacji zapasów.”

57% konsumentów twierdzi, że posiadanie zrównoważonego programu zwrotów jest ważnym czynnikiem podejmowania decyzji przy dokonywaniu zakupów online.

GXO wspiera swych klientów w dostosowaniu się do dynamicznego rozwoju e-commerce zapewniając rozwiązania dotyczące logistyki zwrotów na wielką skalę. Aż 35% towarów kupionych online jest zwracanych. Przewiduje się, że zapotrzebowanie na usługi logistyki zwrotów wzrośnie w znaczacy sposób. Krajowa Federacja Handlu Detalicznego (NRF) prognozuje, że wydatki w tym obszarze wzrosną do 604 mld $ do 2025 roku. Konsekwentna automatyzacja centrów logistycznych GXO zapewnia coraz większą skuteczność, szybkość i bezpieczeństwo. Dzięki zastosowaniu własnego oprogramowania oraz eksperckiej wiedzy w zakresie projektowania łańcuchów dostaw GXO może tworzyć dedykowane, zautomatyzowane rozwiązania odpowiadające konkretnym potrzebom  i prognozwać przyszłą wielkość zwrotów produktów.

Przedstawione wnioski pochodzą głównie z dwóch badań zleconych przez GXO i przeprowadzonych przez Statista. Dane dotyczące detalistów zostały zebrane od 360 respondentów reprezentujących firmy różnej wielkości w USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii. Dane konsumenckie pochodzą od około 4,000 respondentów z różnych grup demograficznych. Wyniki zostały uzupełnione o wewnętrzne dane GXO oraz informacje kontekstowe ze źródeł zewnętrznych.


O GXO Logistics

GXO Logistics, Inc. (NYSE: GXO) jest największym na świecie operatorem logistyki kontraktowej. GXO dąży do zapewnienia atrakcyjnego miejsca pracy opartego na różnorodności dla blisko 94 000 pracowników 869 centrach logistycznych o łącznej powierzchni 20 mln m2. Firma współpracuje z największymi globalnymi markami na świecie, dostarczając dedykowane, zwinne i skalowalne rozwiązania logistyczne wykorzystujące najnowsze technologie. Pomimo wiodącej pozycji na rynku, GXO posiada tylko 5% szybko rosnącego rynku logistycznego w Europie i Ameryce Północnej, wartego 430 mld dolarów. Siedziba GXO znajduje się w Greenwich, Conn, USA. Więcej informacji dostępnych jest na stronie GXO.com, a także na profilach GXO w mediach społecznościowych Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram oraz YouTube.

Źródło: GXO

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain | Zarządzanie

Separacja na linii USA – Chiny nie hamuje rozwoju globalizacji

Supply Chain | Transport i Spedycja

Z Bangladeszu do Polski – nowa oceaniczna linia drobnicowa


Popularne posty
  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
  • Logistyka w kontekście pomocy humanitarnej cz. I – Humanitarne łańcuchy dostaw
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • DPD Strefa Paczki włączona w struktury DPD Polska Sp. z o.o.
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.