Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Inteligentne Technologie

Cyfrowy ekosystem w europejskich portach

8 września 2021

Zmiany technologiczne nie omijają branży portowo-logistycznej. Wdrażane innowacje w europejskich portach morskich obejmują nowe systemy IT w Rotterdamie oraz Antwerpii. Zwalnianie kontenerów odbywa się na podstawie weryfikacji tożsamości.

Tradycyjne zwolnienia z kontenerów, kiedy to armator zwalniał towar odbiorcy, zastępowane są elektronicznymi. W holenderskim porcie morskim funkcjonuje system Secure Container Release (SCR). Dzięki cyfrowym tokenom blockchain zwalnianie kontenerów odbywa się beż użycia kodu PIN z zachowaniem bezpieczeństwa i kontroli nad tożsamością poprzez portfel ID.

Od 1 lipca zaimplementowano cyfrowe, zintegrowane rozwiązanie do wydawania kontenerów również w belgijskiej Antwerpii. Platforma Certified Pick up (CPu) zrezygnowała z kodów PIN na rzecz sprawdzania tożsamości za pomocą Alfapass i skanu palca. Proces zapewnia przejrzystą pracę kontenerów importowych, rozładowywanych ze statków pełnomorskich, które następnie udają się transportem drogowym, koleją lub żeglugą śródlądową do odbiorcy końcowego.

– W czerwcu zespół AsstrA z europejskiego działu przewozów kontenerowych przeszedł szkolenie z portem Antwerpia. Jeżeli firma nie posiada wewnętrznego systemu operacyjnego dedykowanego transportowi morskiemu, to w takim przypadku korzysta z platformy internetowej. W przyszłości planujemy zaimplementować oprogramowanie dostosowane stricte do przewozów drogą morską i wtedy oba systemy można ze sobą skonfigurować – tłumaczy Marta Mikuszewska-Wasiak, kierownik frachtu morskiego na kraje Europy Zachodniej z warszawskiego biura AsstrA.

Handlowe porty morskie w Rotterdamie i Antwerpii zajmują dwa pierwsze miejsca pod względem wielkości w Europie. W I kwartale 2021 r. przeładunki w holenderskim porcie wzrosły o 3 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem i wyniosły 115,8 mln ton ładunków. W tym samym czasie Antwerpia zarejestrowała wzrost przeładunków kontenerów TEU o 2,3 proc. i o 0,6 proc. względem masy.

Handlowe porty morskie w Rotterdamie i Antwerpii zajmują dwa pierwsze miejsca pod względem wielkości w Europie. W I kwartale 2021 r. przeładunki w holenderskim porcie wzrosły o 3 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem i wyniosły 115,8 mln ton ładunków.

Nowe rozwiązania mają zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo pracy stron zaangażowanych w proces importu kontenerów. Dzięki rejestracji firm spedycyjnych na obu platformach zwolnienie przesyłki generuje się elektronicznie dla przewoźnika kontenerowego, a podwykonawcy otrzymują informacje o uiszczeniu opłaty, zwolnieniu przez porty i urzędy celne oraz gotowości ładunku do pobrania.

– Poprzez sprawniejsze zwolnienie kontenerów w porcie skraca się czas dostawy przesyłek oraz ilość wykonywanej pracy. Dzięki temu jesteśmy w stanie szybciej poinformować Klientów o kontroli celnej, wyznaczeniu kontenera do rewizji, czy skanowania. Platforma działa na zasadzie green/red light. Oznaczenia informują o zakończonych i trwających etapach łańcucha logistycznego – podsumowuje Marta Mikuszewska-Wasiak.

Źródło: AsstrA

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Inteligentne Technologie

Hardis Group oferuje Reflex WMS na Google Cloud i przedstawia nowe produkty

Inteligentne Technologie

FM Logistic o automatyzacji w logistyce: automatyzacja magazynów katalizatorem wydajności biznesu?

Popularne posty
  • Czym są roboty AGV i jaka jest ich funkcjonalność?
  • Uber Freight wkracza do Polski
  • Transporeon wspiera Ritex Logistics w procesach logistycznych
  • Automatyzacja magazynu centralnego Grupy ASMET we współpracy z TGW
  • Inteligentne skanowanie dzięki kamerze na widłach
  • Triggo – innowacyjny polski pojazd podczas testów na torze
  • Zwinne zarządzanie sposobem na wdrożenie WMS
  • DB Schenker zwiększa bezpieczeństwo
  • DB Schenker zarządza zautomatyzowaną logistyką dla MediaMarkt Szwecja
  • Elastyczna automatyzacja
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.