
Polska od lat znajduje się czołówce najbardziej atrakcyjnych lokalizacji pod inwestycje logistyczne ze względu na infrastrukturę, przyjazne otoczenie regulacyjne, dostępność pracowników, czy całkowite koszty działalności. Dodatkowym atutem naszego kraju jest położenie geograficzne w centralnej części Europy. Wszystko to sprawia, że coraz więcej globalnych firm decyduje się ulokować swoje centra logistyczne i dystrybucyjne właśnie tutaj, a konkretnie na Śląsku.
Rozbudowana infrastruktura drogowa, kolejowa oraz lotnicza, a także wysoka dostępność wykwalifikowanej siły roboczej przyciąga kolejnych inwestorów. Tylko w ubiegłym roku w regionie Górnego Śląska przybyło w sumie 438 tys. mkw. powierzchni magazynowej, a popyt wzrósł o 79% r/r[1].
Unikalny w skali krajowej system połączeń drogowych, w tym skrzyżowanie dwóch paneuropejskich korytarzy transportowych – autostrada A1 (północ-południe) oraz A4 (wschód-zachód). Łatwy dostęp do dwóch lotnisk Katowice-Pyrzowice i Kraków-Balice oraz Euroterminalu w Sławkowie, kończącego europejską część szerokotorowego szlaku kolejowego biegnącego z Azji. To doskonałe warunki dla rozwoju centrów dystrybucji dla Bałkanów czy południowej części Europy Zachodniej.
Z Sosnowca na południe Europy
Jedną z lokalizacji, która pełni rolę pomostu do europejskich i światowych rynków, jest oddział DACHSER w Sosnowcu. Znajdujący się w odległości 12 km od centrum miasta magazyn oferuje 5 000 miejsc paletowych z możliwością rozbudowy o kolejne 15 tysięcy. DACHSER w Sosnowcu zapewnia całe spektrum usług składających się na kompleksowy łańcuch dostaw: od transportu morskiego czy lotniczego, poprzez obsługę celną, logistykę kontraktową, do wszelkich modeli dystrybucji. Własna agencja celna, z zapleczem w postaci magazynu czasowego składowania umożliwia sprawną obsługę celną. Ponadto górnośląski oddział DACHSER obsługuje w sumie 10 codziennych połączeń do Włoch, Niemiec, Czech, Słowacji, Węgier czy Austrii.