Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse


Z rynku

Zdecyduj, kto najlepiej cyfryzuje procesy!

13 października 2021

Wystartowała już trzecia edycja konkursu Kod Innowacji GS1 Polska. W tym roku z sieciami handlowymi i producentami rywalizują przedstawiciele e-commerce oraz… dystrybutor gazu i Federacja Banków Żywności.

Prestiżowa nagroda konkursu Kod Innowacji przyznawana jest przez niezależne Jury firmom lub instytucjom, które skutecznie wdrożyły globalne standardy GS1. W konkursie przyznaje się również nagrodę publiczności. Od dziś swój głos na najlepsze wdrożenie mogą oddać internauci.

„Tegoroczna edycja konkursu potwierdza, że pandemia przyspieszyła wdrażanie cyfrowych rozwiązań w firmach. Coraz częściej też jedną z przyczyn digitalizacji procesów jest zrównoważony rozwój – potrzeba oszczędności surowców naturalnych lub walka z marnowaniem żywności” – komentuje Marta Szymborska, Menedżer ds. Komunikacji i CSR w GS1 Polska.


 

Kto zawalczy o nagrodę w tym roku?

W tej edycji bierze udział 9 uczestników. Do rywalizacji konkursowej zgłosiło się Netto, które we współpracy z Federacją Banków Żywności, również startującą w konkursie, wykorzystuje rozwiązanie EPCIS. Sieć handlowa Makro Cash and Carry oraz firma Grupa Żywiec zgłosiły wdrożenie elektronicznego komunikatu awiza dostawy.

W konkursie startuje również Polska Spółka Gazownicza, która prezentuje korzyści płynące z wdrożenia GSRN (Globalnego Numeru Relacji Usługowej). Rozwiązanie to identyfikuje wszystkie punkty wyjścia z systemu dystrybucyjnego, tzw. PDG (Punkt Dostawy Gazu) lub PoD (Point of Delivery), dzięki czemu można m.in. zdalnie odczytywać stan liczników gazowych.

 

E-commerce z mocną reprezentacją

O nagrodę rywalizują również przedstawiciele e-commerce. Firma Omnipack, świadcząca kompleksowe usługi fulfilment sklepom internetowym, zgłosiła wdrożenie standardowej etykiety logistycznej GS1. Allegro zaimplementowało numer GTIN, który wykorzystuje do jednoznacznej identyfikacji produktów sprzedawanych na allegro.pl w kilku tysiącach kategorii produktowych.

Z kolei sklep internetowy Krateczka startuje w konkursie za sprawą korzystania z numeru GTIN na platformach sprzedażowych, m.in. Amazon i eMAG. Firma Lider Hurt zgłosiła wykorzystanie kodów kreskowych w systemie WMS.

 

Więcej o edycji 2021

GS1 Polska od 2018 roku przyznaje nagrody polskim firmom, które do poprawy efektywności wykorzystały globalne standardy GS1. Wszystko po to, by promować najlepsze rozwiązaniai ich efekty, wspierając rozwój biznesu. Członkowie tegorocznego Jury konkursowego Kod Innowacji GS1 Polska to eksperci w swoich branżach i ambasadorzy zrównoważonego rozwoju:

  1. dr hab. Halina Brdulak, prof. nadzw. SGH – Szkoła Główna Handlowa
  2. dr hab. Arkadiusz Kawa – Sieć Łukasiewicz – Instytut Logistyki i Magazynowania
  3. Patrycja Sas-Staniszewska – Izba Gospodarki Elektronicznej, e-Izba
  4. dr Aleksandra Stanek-Kowalczyk – Szkoła Główna Handlowa, Sapere
  5. Joanna Redmer – GS1 Polska
  6. dr inż. Elżbieta Hałas – GS1 Polska

 

„Zrównoważony rozwój i cyfryzacja to według mnie dwa najważniejsze zjawiska, które w kolejnych latach będą wpływały nie tylko na rozwój biznesu, ale też globalnej gospodarki. Prowadzenie działalności biznesowej w sposób zrównoważony i cyfryzacja procesów, to już nie są elementy wyróżniające na rynku, ale działania, leżące u podstaw zarządzania każdą organizacją. Cieszę się, że będę mogła uczestniczyć w wyborze przedsiębiorstw, które to rozumieją i najlepiej wykorzystują w swojej działalności” – komentuje dr Aleksandra Stanek-Kowalczyk, wykładowczyni SGH, CEO Sapere.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęły: ICAN, „Forbes”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Menedżer Zdrowia”, „TSL Biznes”, „Nowoczesny Magazyn”, „Logistyka a Jakość”, „Logistics Manager”, „Logistyka”, Pracujwlogistyce.pl.

Link do głosowania konkursowego dla internautów: https://cutt.ly/uE4OU2K

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Z rynku

Geek+ i Reesink Logistic Solutions ogłaszają nowe partnerstwo

Z rynku

XI Regaty TSL za nami

  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Dbałość o posadzki w branży logistycznej i magazynowej
  • Ile kosztuje logistyka?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Czym różni się praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Na co należy zwrócić uwagę przy określaniu wartości celnej towaru?
  • Czym są roboty AGV i jaka jest ich funkcjonalność?
  • Uber Freight wkracza do Polski
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
Logistics Manager

Media4Business sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 972-124-23-01
REGON: 302312600

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.