Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse


Inteligentne Technologie

Raport: 69% przedsiębiorstw z branży handlowo-dystrybucyjnej planuje wdrożenie rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej w ciągu najbliższych 2 lat

17 grudnia 2021

69% przedsiębiorców z branży handlu B2B ma zamiar wdrożyć rozwiązania z zakresu transformacji cyfrowej w przeciągu najbliższych dwóch lat. Z tego, aż 42% ma takie plany już w kontekście kolejnych 12 miesięcy. To wyniki badania Stopień wdrożenia cyfrowej transformacji w polskich firmach B2B przeprowadzonego przez Sente we współpracy z Wyższą Szkołą Logistyki w Poznaniu oraz Polskim Instytutem Rozwoju Biznesu, które zostało zrealizowane w gronie 100 firm.

Badanie stało się dla ankietowanych okazją do dokonania autodiagnozy stopnia cyfryzacji swoich firm. W skali od 1 do 5 najmniej wskazań uzyskały odpowiedzi skrajne. Jedynie 5% badanych twierdzi, że nie ma w swojej firmie wdrożonych żadnych rozwiązań z zakresu cyfryzacji. 7% przedsiębiorców deklaruje natomiast pełną cyfryzację całego przedsiębiorstwa. Większość badanych, bo aż 88%, jest w procesie cyfryzacji i swój aktualny poziom określa między 2 a 4 stopniem zaawansowania.
Fokus na sprzedaż
Zgodnie z badaniem, głównym obszarem, którego cyfryzacja planowana jest w najbliższym czasie, jest sprzedaż. Takiej odpowiedzi udzieliło aż 35% badanych. Na drugim miejscu znajduje się magazyn i logistyka zamówień – zmiany w tym obszarze planuje aż 29% firm. Szczególną uwagę zwraca jednak fakt, że aż 1⁄4 badanych deklarowała brak wiedzy na temat tego, jakich konkretnie obszarów będą dotyczyły zmiany.

Blokery w procesie transformacji

Wybór konkretnych procesów do cyfryzacji to nie jedyne wyzwanie. Działania w tym obszarze blokują liczne obawy. Wśród nich 57% badanych wskazuje, że największą przeszkodą we wdrażaniu rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej są za wysokie koszty. Brak czasu jest natomiast barierą dla 48% ankietowanych.
Koszty, czas i integracja blokują wdrażanie rozwiązań IT
Jako elementy, które blokują wdrażanie rozwiązań IT, przedsiębiorcy wskazali zbyt wysoką cenę (takiej odpowiedzi udzieliło 57% badanych), trudność integracji rozwiązań (42%), zbyt długi czas wdrożenia (37%) oraz brak możliwości dopasowania do indywidualnych potrzeb (36%).

Przedstawiciele polskiego rynku handlu B2B deklarują, że wdrożenie rozwiązań z zakresu transformacji cyfrowej jest jednym z kluczowych elementów ich strategii rozwoju na najbliższe lata. Potrzeba wdrażania zmian w tym obszarze jest wyraźna i pilna, mimo to budzi wiele wątpliwości oraz obaw.


Badanie zrealizowano na przełomie lipca i sierpnia 2021 roku na próbie 100 osób z polskich firm handlowo-dystrybucyjnych. Zostało ono przeprowadzone metodą łączoną CAWI (ankietowe badanie online) oraz CATI.
Źródło:Sente

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Inteligentne Technologie | Magazyn

Hardis Group przyspiesza swój rozwój w Polsce

Inteligentne Technologie

SAP Quality Award 2022: Grupa Raben nagrodzona

Popularne posty
  • Czym są roboty AGV i jaka jest ich funkcjonalność?
  • Uber Freight wkracza do Polski
  • Transporeon wspiera Ritex Logistics w procesach logistycznych
  • Automatyzacja magazynu centralnego Grupy ASMET we współpracy z TGW
  • Inteligentne skanowanie dzięki kamerze na widłach
  • Triggo – innowacyjny polski pojazd podczas testów na torze
  • Zwinne zarządzanie sposobem na wdrożenie WMS
  • DB Schenker zwiększa bezpieczeństwo
  • DB Schenker zarządza zautomatyzowaną logistyką dla MediaMarkt Szwecja
  • Elastyczna automatyzacja
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.