Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse


Supply Chain

Zmiany na rynku e-commerce. Konsumenci coraz częściej kupują „z drugiej ręki”

20 grudnia 2021

Przez ostatnie dwa lata mieliśmy okazję obserwować znaczące zwiększenie popytu na zakupy w sieci, do czego przyczyniły się ograniczenia w tradycyjnym handlu oraz wzmożona potrzeba bezpieczeństwa. Równolegle rosła także wrażliwość odbiorców na kwestie zmian klimatycznych, z którą wiąże się chęć dłuższego użytkowania produktów czy wprowadzania ich do obiegu z „drugiej ręki”. Konsumenci chętniej sprzedają i nabywają w sieci używane przedmioty, rozwijając segment consumer-to-consumer (C2C).

Drugie życie w sieci
Według analizy Barometr E-shopper 2020 DPDgroup globalne problemy związane z pandemią i ograniczona dostępność sklepów stacjonarnych skłoniły wielu konsumentów do refleksji nad stylem życia, nawykami zakupowymi i ich wpływem na otoczenie. Trendy te potwierdziły najnowsze dane Capgemini Research Institute. Jak wynika z raportu „Circular Economy for a Sustainable Future” 7 na 10 konsumentów chce stosować zrównoważone, przyjazne dla środowiska praktyki takie jak: zmniejszenie ogólnej konsumpcji (54 proc.), kupno trwalszych i lepszych jakościowo produktów (72 proc.) oraz konserwacja oraz naprawa produktów w celu wydłużenia ich żywotności (70 proc.)[1]. Dużym zainteresowaniem współczesnych e-nabywców cieszą się więc zakupy „z drugiej ręki” za pośrednictwem platform typu marketplace.

Doręczenia od drzwi do drzwi
Używane ubrania czy przedmioty są najczęściej przesyłane za pośrednictwem firm kurierskich i to one muszą zapewnić wygodę obu stronom procesu zakupowego.
– Nadawcy – osoby prywatne – wysyłają paczki nieregularnie, dlatego liczą na intuicyjne rozwiązania. Dobrym przykładem jest strona https://www.dpdpickup.pl/Wycen-i-nadaj-Online/ , która pozwala w łatwy sposób samodzielnie wycenić i nadać przesyłkę. Konsumenci doceniają także narzędzia takie jak portal mojapaczka.dpd.com.pl, które umożliwiają samodzielne zarządzanie doręczeniem, a więc śledzenie drogi paczki, jak również zmianę terminu lub miejsca odbioru – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.


Odpowiedzialnie znaczy neutralnie
DPDgroup została zaproszona do grona partnerów programu Organizacji Narodów Zjednoczonych realizowanego pod hasłem #WorldsToDoList, czyli „lista rzeczy do zrobienia” na rzecz planety.
– Z naszych badań wynika, że konsumenci oczekują od firm i marek odpowiedzialności za środowisko. DPD Polska krok po kroku wdraża te postulaty – pod marką DPD jeździ 100 elektrycznych busów kurierskich, co stanowi największą flotę elektrycznych samochodów kurierskich w Polsce. Nowe obiekty projektowane są w „zielonym” standardzie, a nasze biura działają wedle zasad minimalizujących zużycie zasobów i maksymalizujących recykling odpadów – dodaje Rafał Nawłoka.

Źródło: DPD Polska

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain

Czy korzystasz z re-commerce – poznaj wyniki badań

Supply Chain

Dachser wśród najbardziej dynamicznych eksporterów w Polsce

Popularne posty
  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
  • Logistyka w kontekście pomocy humanitarnej cz. I – Humanitarne łańcuchy dostaw
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • DPD Strefa Paczki włączona w struktury DPD Polska Sp. z o.o.
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.