Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse


Supply Chain

Ruszyła usługa Verified by GS1

18 stycznia 2022

Koniec z bałaganem w danych produktowych i fałszywkami. Platforma e-Produkty, prowadzona przez GS1 Polska, umożliwia weryfikację danych produktowych lokalnych i globalnych producentów w ramach usługi Verified by GS1.

Mnogość danych wcale nie zapewnia ich dokładności. Sieci handlowe i sprzedawcy internetowi czasem nie są w stanie kategorycznie odpowiedzieć na pytanie: „Czy to faktycznie taki produkt, za jaki go uważam?”. Jednoznaczną identyfikację produktów w skali całego świata gwarantuje tylko „paszport produktowy”, oparty na globalnych standardach.

Zaufanie zaczyna się od „legitymowania” produktu


Odpowiedzią jest usługa Verified by GS1, bazująca na unikalnym identyfikatorze, Globalnym Numerze Jednostki Handlowej (GTIN). W ramach usługi dane produktowe są wprowadzane do niej przez Uczestników Systemu GS1 – producentów i właścicieli marek – z całego świata, a GS1 jako właściciel i administrator serwisu potwierdza legalność numerów GTIN w oparciu o globalną bazę danych, obejmującą prawie 200 mln produktów. Dzięki temu wszyscy interesariusze mają gwarancję, że repozytorium spełnia najwyższe standardy zgodności.

System jest obecnie wprowadzany stopniowo na całym świecie. Z usługi Verified by GS1 korzysta już turecka sieć detaliczna Migros oraz rumuński portal e-commerce eMAG, którym Verified by GS1 pozwoliło rozwiązać wiele problemów ze szczegółową identyfikacją produktów oraz wyeliminować towary podrobione.

Skorzystanie z Verified by GS1 może także uświadomić detalistom i producentom skalę braków informacyjnych o wzajemnych ofertach, jaką unaocznił projekt porównania danych firmy METRO, w Polsce właściciela sieci MAKRO Cash and Carry, z danymi o produktach Procter & Gamble. Rozbieżność sięgnęła aż 9%. Więcej w case study.

Platforma e-Produkty: drzwi do świata globalnych danych

Bazy danych polskich oraz globalnych produktów zostały zaimplementowane na platformie e-Produkty. Jej punktem wyjściowym jest numer GTIN. Baza jest aktualizowana praktycznie każdego dnia. Za jej pomocą można zweryfikować własną bazę produktową i sprawdzić, czy numery GTIN przechowywane w zewnętrznych bazach są prawidłowe i rzeczywiście odpowiadają wskazanym produktom.

Polski Uczestnik Systemu GS1, który chce skorzystać z usługi Verified by GS1, importuje do systemu własną bazę, a jako wynik weryfikacji otrzymuje plik, który zawiera informację o poprawności i legalności numeru GTIN oraz dane o produkcie, który jest przypisany do tego numeru. Jeżeli produkt ma uzupełnione wszystkie obowiązkowe atrybuty oraz dodane zdjęcie, w opisie pojawi się znaczek „VbGS1”.

– Dzięki platformie e-Produkty polscy przedsiębiorcy mogą udostępniać dane o produktach klientom i partnerom handlowym na całym świecie. Przyniesie to oczywiste oszczędności czasu i kosztów, a także pomoże zwiększyć wydajność logistyczną i magazynową. Podniesie też renomę i wiarygodność polskich towarów na arenie międzynarodowej – komentuje Magdalena Krasoń-Wałęsiak, Menedżer ds. e-commerce w GS1 Polska.

Źródło:
GS1

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain

Rok pełen wyzwań – Quick Service Logistics podsumowuje 2022

Supply Chain

Intensywny 2022 dla oddziału Dachser Sosnowiec

Popularne posty
  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
  • Logistyka w kontekście pomocy humanitarnej cz. I – Humanitarne łańcuchy dostaw
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • DPD Strefa Paczki włączona w struktury DPD Polska Sp. z o.o.
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.