Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Magazyn

Nowe serie ciągników elektrycznych STILL

9 marca 2022


Firma STILL wprowadza na rynek dwie nowe serie ciągników elektrycznych i wózków platformowych: LXT i LXW, wyróżniających się pod względem wydajności oraz bezpieczeństwa pracy. System DSR, w który zostały wyposażone, jest nominowany do nagrody IFOY 2022.

Oferta firmy STILL została poszerzona o ciągniki elektryczne o uciągu od 12 do 35 ton serii LXT 120-350 oraz elektryczne wózki platformowe LXW 20-30 o udźwigu od dwóch do trzech ton na powierzchni ładunkowej oraz uciągu do sześciu ton.

Korzystające z innowacyjnego systemu wspomagania jazdy po rampach pojazdy o modułowej konstrukcji i licznych opcjach wyposażenia dodatkowego zostały z sukcesami przetestowane pod kątem pracy w stoczniach, branży automotive, firmach logistycznych i spedycyjnych oraz na lotniskach i dworcach.

Pojazdy serii LXT/LXW są napędzane dwoma silnikami 10,5 kW na tylnej osi. Trójfazowe silniki 80 V są hermetycznie zamknięte i nie wymagają konserwacji. Inteligentny układ sterowania ich pracą zapewnia elastyczność zachowania podczas pracy oraz zapobiega utracie prędkości nawet podczas długiej jazdy pod górę. Maksymalna szybkość pojazdów LXT bez ładunku wynosi 25 km/h, a LXW do 23 km/h. Ciągniki elektryczne i wózki platformowe nowych serii można szybko i łatwo ładować bez otwierania maski dzięki gniazdu szybkiego ładowania bądź ładowarce pokładowej.

Obie osi każdego z pojazdów posiadają hydrauliczne hamulce wielotarczowe. To skuteczne, ciche i trwałe rozwiązanie. Wózki wyposażono także w załączający się automatycznie elektryczny hamulec postojowy oraz moduł pozwalający na odzyskiwanie energii kinetycznej podczas hamowania. Do zwiększenia bezpieczeństwa i ergonomii pracy przy użyciu LXT i LXW przyczyniają się także: komfortowa, amortyzowana kabina, duża ilość przeszkleń gwarantujących dobrą widoczność, opcjonalna kamera cofania oraz szerokie możliwości doposażenia wózka – w tym w systemy oświetlenia i integrację z oprogramowaniem zarządzania flotą.

Wyróżnikiem serii ciągników elektrycznych LXT i wózków platformowych LXW jest system dostosowania prędkości do kąta nachylenia wzniesienia, z którego zjeżdża pojazd. W zależności od wersji STILL Descent Speed Regulation (DSR) dokładnie rozpoznaje stopień pochyłości, uwzględnia aktualny ciężar ładunku i automatycznie dostosowuje prędkość do warunków, ingerując w pracę układu hamulcowego z tarczami w kąpieli olejowej.

W wariancie standardowym prędkość jest ograniczana ręcznie do określonego limitu za pomocą przełącznika zjazdu ze wzniesienia. W opcjonalnie dostępnej wersji ECO system pokazuje nachylenie na wyświetlaczu i automatycznie ogranicza prędkość do określonej wartości.

W opcji premium DSR automatycznie redukuje prędkość w zależności od nachylenia terenu i masy holowanego ładunku, bazując na wskazaniach pomiaru momentu obrotowego na silnikach napędowych. To innowacyjne rozwiązanie zostało nominowane w kategorii specjalnej nagrody IFOY 2022.

Źródło: STILL

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Magazyn | Supply Chain

Ferag na targach LogiMAT 2023

Magazyn

Ograniczanie kosztów opakowań w łańcuchu dostaw

Popularne posty
  • Dbałość o posadzki w branży logistycznej i magazynowej
  • Rhenus Logistics S.A. rozpoczyna operacje magazynowe dla sklepu internetowego Lidl w Polsce
  • Rynek magazynowy czeka kolejny dobry rok
  • Carrefour i Panattoni po raz drugi – ponad 63 600 m kw. w Polsce Centralnej
  • Coca‑Cola HBC Polska otwiera rozbudowane Centrum Logistyczne w zakładzie produkcyjnym w regionie małopolskim
  • Rośnie centrum logistyczne Hillwood Marki 5,6 tys. mkw. dla Alcomex Springs
  • Amazon zwiększa inwestycje w Polsce i otwiera nowe centrum logistyczne w Okmianach k. Bolesławca
  • Rekordowa podaż na rynku magazynowym w Polsce w 1. połowie 2019 r.
  • Panattoni Gala & Party 2019 – 8,5 milionów m kw. w Europie
  • Pierwsze w Polsce badanie poświęcone potrzebom najemców magazynowych z branży e-commerce
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.