Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Supply Chain

Współpraca Transportowa CHEP na Retail Summit 2022

12 kwietnia 2022

Lider rozwiązań poolingowych przekonywał, że pogłębiona integracja łańcuchów dostaw to klucz do sprostania współczesnym wyzwaniom w logistyce.

Kto nadaje dzisiaj kształt i tempo łańcuchom dostaw? Czy firmy mogą konkurować na sklepowych półkach i jednocześnie współpracować w transporcie i logistyce? Czy transparentności i współdzielenie informacji przekłada się na skok wydajności? Między innymi na takie pytania odpowiadali uczestnicy panelu dyskusyjnego pt. „Wdrażanie nowych modeli współpracy detalista-dostawca prowadzących do zwiększenia zrównoważonego rozwoju” podczas Retail Summit 2022. Dwunasta edycja wydarzenia odbyła się w dniach 6-7 kwietnia w Warszawie po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią. Udział wzięło ponad 200 prelegentów z największych firm z Polski i zagranicy.

– Łańcuch dostaw to sieć naczyń połączonych, gdzie nic nie dzieje się samoistnie. Odpowiedzialność za jego prawidłowe funkcjonowanie rozkłada się solidarnie pomiędzy każde ogniwo, dlatego tak ważna jest tutaj współpraca – mówił Marek Kołodziejczyk, Retail & Asset Management Senior Manager CHEP.

To właśnie idea pogłębionej kooperacji leży u podstaw rozwiązania Współpracy Transportowej CHEP – o której mowa była podczas panelu.  Program ma na celu optymalizację logistyki, w taki sposób, by przy wsparciu analiz BIG Data badających miliony ruchów paletowych na terenie Europy, identyfikować punkty synergii w łańcuchach dostaw oraz przedstawiać możliwość współdzielenia transportu z innymi partnerami, jak i firmą CHEP.

Przełożenie tych analiz w praktyce jest proste: krótsze trasy, mniej pokonywanych kilometrów i optymalnie wypełniona przestrzeń załadunkowa ciężarówek. Współdzieląc transport, naturalnie ogranicza się zużycie paliwa, a także można skuteczniej adresować aktualne dziś problemy braku kierowców i rosnące koszty floty dostawczej.

Jak w trakcie panelu przekonywał Marek Kołodziejczyk, wyniki tak nakreślonej współpracy są satysfakcjonujące nie tylko dla biznesu, ale też przyjazne planecie. Środowiskowe korzyści działań optymalizacyjnych w Polsce to aż 89 ton emitowanego dwutlenku węgla mniej, 109 tysięcy zaoszczędzonych „pustych” kilometrów oraz 31 tysięcy kompletnych, pełnych załadunków (FTL). To dane za sam rok 2021 wyliczone w oparciu o formułę DEFRA, czyli organizacji rządowej Wielkiej Brytanii zajmującej się ochroną środowiska oraz badającej emisje gazów cieplarnianych związanych z działalnością transportu.

Na pytanie o to, jak przekonywać do innowacyjnej współpracy ludzi i organizacje, firma CHEP ma kilka odpowiedzi zweryfikowanych w praktyce. Przede wszystkim proponuje dzielenie się wymiernymi wynikami dotychczasowych wdrożeń, co pomaga rozwiewać mit, jakoby implementacja rozwiązań gospodarki obiegu zamkniętego zawsze musiała wiązać się z gigantyczną inwestycją. – To po prostu nieprawda i jest wręcz przeciwnie, ponieważ zamykanie obiegu to w pierwszej kolejności redukcja strat i ograniczenie marnotrawstwa zasobów, co z kolei przekłada się na wskaźniki biznesowe i – ogólnie mówiąc – rentowność – mówił Marek Kołodziejczyk. Uzupełniał, że kluczowe jest tutaj uzmysłowienie sobie, że główna blokada dla wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, jaką jest brak czasu, wynikający z kolei z braków kadrowych, rosnących kosztów zatrudnienia, czy wysokiego sezonu, to paradoksalnie właśnie ten obszar, gdzie innowacje mogą pomóc najwydatniej. – Główny powód, dla którego firmy wzbraniają się przed zmianą to najczęściej niepodważalny dowód na to, że ta zmiana jest potrzeba – puentował.

 

Źródło: CHEP

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne


Zobacz również

Supply Chain

e-Fulfillment napędza handel w internecie

Supply Chain

DACHSER zabezpiecza długoterminową zdolność przewozową transportu lotniczego

Popularne posty
  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
  • Logistyka w kontekście pomocy humanitarnej cz. I – Humanitarne łańcuchy dostaw
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • DPD Strefa Paczki włączona w struktury DPD Polska Sp. z o.o.
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

Media4Business sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 972-124-23-01
REGON: 302312600

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.