Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Supply Chain

Centra serwisowe CHEP to fundament sprawnych łańcuchów dostaw

21 czerwca 2022

Ruch non-stop, ciężarówki podjeżdżają i odjeżdżają. Wszystkie wypełnione niebieskimi paletami. Wkrótce zostaną załadowane towarem, które trafią na półki sklepów w całym kraju. Do centrum serwisowego nośniki trafiają tylko na chwilę, by przejść gruntowną kontrolę, a następnie ruszyć w dalszą drogę. Takich centrów CHEP ma 8 w Polsce i aż 750 na całym świecie. Bez nich nie mogą sprawnie funkcjonować łańcuchy dostaw.

Centrum serwisowe to punkt startowy, a jednocześnie meta na trasie zamkniętego obiegu, jaki pokonują palety CHEP. Firma oferuje je swoim klientom trybie wynajmu. To stąd nośniki wysyłane są do odbiorców CHEP, czyli producentów, importerów i eksporterów produktów. Zatowarowane w zakładach klientów palety trafiają następnie do centrów dystrybucyjnych, skąd wysyła się je prosto w miejsca sprzedaży detalicznej. Po zwolnieniu palet spod towaru w samych sklepach, firma CHEP organizuje zbiórkę pustych palet, które zwracane są do centrum serwisowego, gdzie przed ich wydaniem do ponownego użycia przechodzą wnikliwe procesy kontroli jakości oraz – gdy zachodzi taka konieczność – są poddawane naprawie.

 

 

Każde z centrów serwisowych pracuje niemal bez przerwy po to, by zapewnić stałą dostępność palet. Najpierw nośniki są rozładowywane z ciężarówek. Następnie każda paleta jest oceniana przez inspektorów, którzy decydują, czy trafi do naprawy, czy może od razu wyruszyć w dalszą drogę. CHEP dba o to, by nośniki służyły jak najdłużej, więc co za tym idzie, także elementy ze zniszczonych palet są ponownie wykorzystywane.

Takich miejsc w całej Polsce CHEP posiada osiem: w Kampinosie, Warszawie, Radomiu, Niewiadowie, Krakowie, Świętochłowicach, Wrocławiu i Środzie Wielkopolskiej. Rozległość i optymalne rozlokowanie sieci, ilość palet w obrocie, a także zaawansowane procesy ich zbiórki wspomagane są narzędziami korzystającymi z analiz Big Data. Pracownicy CHEP dbają, by w każdej chwili wyładowane ciężarówki mogły wyruszyć ze świeżą dostawą w pełni sprawnych nośników. W samej Polsce krąży 38 milionów niebieskich palet o różnym rodzaju i specyfikacjach. Gdybyśmy ułożyli same tylko palety typu Euro jedna obok drugiej, można by po nich przejść z Warszawy do Sydney, a nawet dalej.

Aby maksymalnie wydłużyć żywotność palet oraz do minimum ograniczyć ryzyko uszkodzeń towarów podczas transportu, w CHEP funkcjonuje specjalne Centrum Innowacji zlokalizowane w Orlando. To tak naprawdę wielkie laboratorium, gdzie inżynierowie testują nośniki w każdych warunkach i sytuacjach, jakie mogą pojawić się podczas ich użytkowania. Palety i testowe towary na nich umieszczone są więc zamrażane, podgrzewane, poddawane intensywnym wibracjom, upuszczane, uderzane, rozrywane, miażdżone i polewane wodą. Efekty tych eksperymentów poprawiają bezpieczeństwo towarów w łańcuchu dostaw.

Model cyrkulacyjny i pozytywne oddziaływanie na planetę

CHEP działa w 60 krajach, w których posiada łącznie 750 centrów serwisowych, obsługujących ponad 345 milionów palet i kontenerów. Ta skala działalności powoduje, że ma ona istotny wpływ na tworzenie zrównoważonych łańcuchów dostaw na świecie.

Pooling palet CHEP działa w modelu cyrkulacyjnym. To znaczy, że cała podróż nośników zaczyna i kończy się w tym samym miejscu – w centrum serwisowym. Nie bez znaczenia jest także globalna sieć CHEP, co pozwala na budowanie strategii w oparciu o ogromną skalę oraz na realny wpływ na otaczającą rzeczywistość. Filozofia firmy opiera się dziś nie tylko na tym, aby „być mniej szkodliwym dla środowiska”, ponieważ dziś to już za mało. Cele Zrównoważonego Rozwoju CHEP zakładają tworzenie regeneratywnych łańcuchów dostaw, czyli takich, które pozytywnie oddziałują na planetę, klimat, ale też na ludzi i społeczeństwo.

Tylko w 2021 r. CHEP osiągnął neutralność węglową własnych operacji, oszczędził 87 milionów kilometrów zbędnego transportu, pomógł w dostarczeniu posiłków do 17 milionów osób dzięki współpracy z Bankami Żywności oraz wprowadził na rynek produkt w 100% z upcyklingu. Co drugi menadżer w Polsce jest kobietą.  To wszystko ma potwierdzenie w rankingach, według których CHEP jest między innymi numerem jeden wśród najbardziej zrównoważonych firm według Barron’sa, osiągnął rating AAA MSCI, czy jest pierwszą firmą w Polsce, która w ramach Lean&Green złożyła plan akcji zakładający ograniczenie emisji CO2 o 20% do 2023 roku.

Dzięki programowi Współpracy Transportowej CHEP, polegającemu na łączeniu firm i proponowaniu im wspólnych tras, mających na celu redukcję pustych przebiegów od lipca 2021 do czerwca 2022 CHEP udało się ograniczyć aż 373 tysiące kilometrów, które miałyby przejechać nie w pełni załadowane ciężarówki, zrealizować 2543 wspólne transporty oraz ograniczyć emisję CO2 aż o 311 ton.

 

Źródło: CHEP

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain

II EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEJ OLIMPIADY LOGISTYCZNEJ SFINANSOWENEJ Z DOTACJI MEIN

Supply Chain | Transport i Spedycja

Tomasz Pyka z awansem w strukturach DB Schenker


Popularne posty
  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
  • Logistyka w kontekście pomocy humanitarnej cz. I – Humanitarne łańcuchy dostaw
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • DPD Strefa Paczki włączona w struktury DPD Polska Sp. z o.o.
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.