Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Magazyn

Jungheinrich dostarcza 100-tysięczny wózek widłowy z technologią litowo-jonową: wydajność i zrównoważony rozwój dla firmy Amazon w Lipsku

23 sierpnia 2022

Udział pojazdów litowo-jonowych rośnie w nieproporcjonalnie wysokim tempie. 

 

Firma Jungheinrich dostarczyła swój 100-tysięczny wózek widłowy z akumulatorem litowo-jonowym. Wózek wysokiego składowania ETV 216i wraz z 15 identycznymi pojazdami jedzie do magazynu Amazon w Lipsku, gdzie już pracuje około 140 innych elektrycznych wózków widłowych Jungheinrich. „Dla nas, w Jungheinrich, dostawa 100-tysięcznego wózka litowo-jonowego jest szczególnym kamieniem milowym, z którego jesteśmy bardzo dumni. Jako pionier elektromobilności w magazynach, byliśmy pierwszym producentem, który zastosował wydajną technologię litowo-jonową, zmieniając tym samym naszą branżę – wyjaśnia Christian Erlach, członek zarządu Jungheinrich AG. Dziś akumulatory litowo-jonowe to standardowe wyposażenie zrównoważonych, bezemisyjnych magazynów. W szczególności wyróżnia je efektywność energetyczna. Elektryczny wózek widłowy z akumulatorem litowo-jonowym emituje mniej niż połowę CO2 w porównaniu do wózka widłowego z silnikiem diesel o tej samej klasie wydajności, przez cały okres eksploatacji, łącznie z produkcją. Wykorzystując energię elektryczną z odnawialnych źródeł energii, emisje CO2 podczas pracy wózków li-ion można zmniejszyć nawet o 90 procent w porównaniu z silnikami spalinowymi. Technologia litowo-jonowa wnosi zatem znaczący wkład w bardziej zrównoważoną intralogistykę.

W 2011 roku firma Jungheinrich jako pierwszy na świecie producent wózków widłowych wprowadziła do seryjnej produkcji wózek z akumulatorem litowo-jonowym. W międzyczasie technologia ta przekształciła się w najszybciej rozwijającą się technologię akumulatorów w wózkach widłowych. Przekonuje wysoką wydajnością przy zmniejszonym zużyciu energii, krótszym czasem ładowania, bezobsługowością i długą żywotnością. W 2018 r. Jungheinrich jako pierwszy producent wprowadził na rynek wózki widłowe z całkowicie zintegrowanym akumulatorem litowo-jonowym (POWERLiNE). Do 2025 r. firma chce uzyskać 70-procentowy udział pojazdów litowo-jonowych w sprzedanej flocie.

ETV 216i dostarczony do magazynu firmy Amazon w Lipsku to pojazd serii  POWERLiNE. Dzięki koncepcji zintegrowanych akumulatorów litowo-jonowych firma Jungheinrich po raz kolejny ustanowiła nowy standard. Pod względem projektu i konstrukcji pojazdy POWERLiNE konsekwentnie wykorzystują wszystkie zalety akumulatora litowo-jonowego: są krótsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe niż wszystkie wcześniejsze wózki widłowe. Tworzą też to, co w magazynie najcenniejsze: przestrzeń. Kolejna szczególna cecha POWERLiNE: pojazdy są całkowicie neutralne pod względem emisji CO do momentu dostarczenia do klienta. Gwarantują to zrównoważona i wydajna energetycznie produkcja, a także certyfikowana kompensacja emisji, które są obecnie nieuniknione podczas produkcji. W tym celu Jungheinrich inwestuje w projekty związane z energią słoneczną, wiatrową i biomasą. „Szczególnie cieszy nas fakt, że nasz 100-tysięczny wózek li-ion to pojazd Jungheinrich POWERLiNE”, mówi Erlach.

 

Źródło: Jungheinrich Polska

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Magazyn

46% więcej powierzchni dla AQ Wiring Systems w SEGRO Park Łódź

Magazyn

Terminal DB Schenker w Szczecinie z certyfikatem BREEAM

Popularne posty
  • Dbałość o posadzki w branży logistycznej i magazynowej
  • Rhenus Logistics S.A. rozpoczyna operacje magazynowe dla sklepu internetowego Lidl w Polsce
  • Rynek magazynowy czeka kolejny dobry rok
  • Carrefour i Panattoni po raz drugi – ponad 63 600 m kw. w Polsce Centralnej
  • Coca‑Cola HBC Polska otwiera rozbudowane Centrum Logistyczne w zakładzie produkcyjnym w regionie małopolskim
  • Rośnie centrum logistyczne Hillwood Marki 5,6 tys. mkw. dla Alcomex Springs
  • Amazon zwiększa inwestycje w Polsce i otwiera nowe centrum logistyczne w Okmianach k. Bolesławca
  • Panattoni Gala & Party 2019 – 8,5 milionów m kw. w Europie
  • Rekordowa podaż na rynku magazynowym w Polsce w 1. połowie 2019 r.
  • Pierwsze w Polsce badanie poświęcone potrzebom najemców magazynowych z branży e-commerce
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.