Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Zarządzanie

„Ostatnia mila dla e-commerce” – najnowszy raport PITD już do pobrania

22 września 2022

 

Polski Instytut Transportu Drogowego wraz z OTIMO i Last Mile Experts opublikował raport „Ostatnia mila dla e-commerce”. Publikacja odpowiada na wiele pytań dotyczących problemów i wyzwań końcowego procesu dostawy dla e-commerce. Opracowanie odnosi się do dostaw OOH, branży kurierskiej, rosnących problemów z umieszczeniem automatów paczkowych w przestrzeni publicznej, optymalizacji procesów, ekologicznego wymiaru transportu i jego wpływu na globalne ocieplenie.

Ostatnia mila generuje ponad 50% wszystkich kosztów

Europejski rynek e-commerce rozwija się najszybciej, a Polska z dwucyfrowymi wzrostami plasuje się na zaszczytnym pierwszym miejscu. Biorąc pod uwagę ciągły dynamiczny rozwój tego rynku, rośnie zapotrzebowanie na przewoźników, magazyny i centra logistyczne. Wszystkie wymienione potrzeby wpływają na rozwój logistyki ostatniej mili, czyli końcowy proces dostawy zamówienia w sklepie internetowym. Ten końcowy etap okazuje się najbardziej istotny, kosztowny i skomplikowany w całym procesie logistycznym. Wynika to m.in. z uwarunkowań prowadzenia działalności logistycznej w centrach miast, czy rosnącej roli rynku e-commerce. Z szacunków angielskiego instytutu badawczego Transport Intelligence wynika, że w 2021 roku aż 53% kosztów logistycznych po stronie sprzedawców było generowanych właśnie na ostatniej mili, pozostałe 47% dotyczyło innych etapów realizacji zamówień.

Dostawy OOH (ang. Out of home)

Aby sprostać wyzwaniom związanym z gwałtownie rosnącym wolumenem B2C niezbędny jest elastyczny model obsługi przesyłek na etapie ostatniej mili. Jednym z najbardziej skutecznych rozwiązań w tym obszarze jest dostawa poza miejscem zamieszkania odbiorcy, tzw. OOH (out of home). Według analiz przeprowadzonych przez Last Mile Experts, w 2021 roku na rynku europejskim liczba punktów OOH wzrosła o około 35%. Dlaczego konsumenci są coraz bardziej skłonni do zamawiania dostaw OOH i czy ten trend będzie się utrzymywać na polskim rynku?

Optymalizacja – potencjał który dopiero odkrywamy

Z badań przeprowadzonych przez Polski Instytut Transportu Drogowego wynika, że optymalizacja procesów jest dziś priorytetem dla branży. Kraje azjatyckie wyznaczają trendy w obszarze optymalizacji na ostatniej mili, a polscy przedsiębiorcy starają się wdrażać najlepsze z nich u siebie. Co dziś dla klientów stanowi kluczowy element, który decyduje o inwestycji w rozwiązanie do optymalizacji?

Zielona ostatnia mila

Elektryczne samochody to jeden z najpopularniejszych elementów zielonej ostatniej mili. Oprócz środków transportu na ekologie w e-commerce składa się wiele innych czynników, jak np. ekologiczne opakowania. Wdrożenie ekologicznych instrumentów ostatniej mili, może znacznie zwiększyć szanse na jak najszybsze osiągnięcie najbardziej ambitnych celów w zakresie dekarbonizacji. Czy znajdzie się  w centrum modeli biznesowych firm e-commerce oraz operatorów logistycznych?

Na te i szereg innych pytań znajdziecie Państwo odpowiedzi w raporcie: „Ostatnia mila dla e-commerce”, który można BEZPŁATNIE pobrać ze strony:

 

Publikacje i projekty

 

Źródło: PITD

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain | Zarządzanie

Separacja na linii USA – Chiny nie hamuje rozwoju globalizacji

Zarządzanie

Dachser prognozuje: sześć tez dotyczących łańcuchów dostaw w okresie przejściowym

Popularne posty
  • Ile kosztuje logistyka?
  • KION Group rozszerza swoją działalność w Polsce
  • 6 edycja Kongresu Bezpieczeństwa Żywności pod hasłem “Innovation and Inspiration”
  • Forum Menedżerów Transportu i Logistyki
  • Branża TSL w obliczu pandemii
  • Logistyczna Układanka
  • Dyrektorzy i managerowie tworzą z Polski centrum kompetencji łańcucha dostaw na skalę Europy
  • Handel w Polsce – kto dziś wygrywa bitwę o jutro?
  • Postępująca digitalizacja usług w dobie koronawirusa
  • GS1 nagradza innowacyjność
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!

Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.