Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse


Transport i Spedycja

Innowacyjne partnerstwa biznesowe Webfleet

15 listopada 2022

W jaki sposób partnerstwa biznesowe Webfleet przyczyniają się do pełnego wykorzystania potencjału mobilności

Mobilność komercyjna rozwija się w niespotykanym dotąd tempie. Zmiany są wszechobecne: od rodzaju pojazdów używanych przez firmy, przez paliwo potrzebne do ich napędu, po przepisy obowiązujące w miastach gdzie działają. Ta sytuacja niesie ze sobą nowe wyzwania i możliwości, wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na rozwiązania w zakresie mobilności, które są bezpieczniejsze, wydajniejsze i bardziej zrównoważone.

 

Webfleet, cieszące się globalnym zaufaniem rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą, buduje innowacyjne partnerstwa z nowymi i tradycyjnymi dostawcami usług, aby odpowiedzieć na to zapotrzebowanie. Poprzez zintegrowanie danych o pojazdach z rozwiązaniami partnerów, Webfleet dostarcza ich klientom usługi na wyższym poziomie i tworzy nowe modele biznesowe, pomagając w pełni wykorzystać potencjał oferowanych przez nich rozwiązań.


 

Dlaczego partnerstwa są niezbędne

Dla dostawcy usług flotowych, który chce zaoferować maksymalną wartość dla klientów, dane są kluczowym elementem. Telematyka umożliwia ich pozyskanie. Wiarygodne dane tworzą pełny obraz łańcucha wartości, który pozwala dostawcom określić, gdzie i jak mogą oferować dodatkowe korzyści dla swoich użytkowników.

 

W styczniu 2022 roku firma Scoobic Urban Mobility, projektująca i produkująca w 100% elektryczne pojazdy przeznaczone do miejskich dostaw na tzw. ostatniej mili, nawiązała współpracę z Webfleet. W jej ramach Webfleet dostarcza użytkownikom Scoobic dane o pojazdach w czasie rzeczywistym, umożliwiając im optymalizację tras, uwzględniając poziom naładowania akumulatora i możliwy zasięg jazdy, planowanie prac serwisowych i aktualizowanie informacji o terminach dostaw dla ich klientów. Te funkcjonalności pozwalają im zwiększyć wydajność pracowników nawet o 30%.

 

Taco van der Leij, wiceprezes Webfleet Europe, powiedział: “Webfleet jest liderem w zintegrowanym zarządzaniu flotą od ponad dwudziestu lat. Obecnie do naszej platformy jest podłączonych ponad 1,2 mln pojazdów na całym świecie. Nawiązanie współpracy partnerskiej z nami oznacza pracę z ekspertami i dostęp do najnowocześniejszej, łatwej do zintegrowania technologii. Celem jest dostarczanie wspólnej wartości dla naszych wspólnych klientów na naszym rynku i poza nim.”

 

Partnerstwa zawarte w 2021 i 2022 r.

Webfleet szuka nowych możliwości, aby pomóc firmom tworzyć bardziej zaawansowane i funkcjonalne rozwiązania mobilne. W ciągu ostatnich dwóch lat firma nawiązała współpracę z kilkoma silnymi partnerami.

Od września 2021 roku Webfleet jest preferowanym partnerem telematycznym wiodącego dostawcy rozwiązań w zakresie widoczności w łańcuchach dostaw (visibility) – project44. Dzięki temu, klienci Webfleet mogą udostępniać swoje dane w czasie rzeczywistym, umożliwiając natychmiastową lokalizację przesyłki i pełną widoczność realizowanych przewozów.

 

Webfleet zbudował również dodatkową funkcjonalność dla platformy project44, która uprościła proces wdrażania i integracji przewoźnika, bez konieczności ręcznej konfiguracji i ryzyka błędów w dokumentacji, przy jednoczesnym wzmocnieniu bezpieczeństwa danych.

 

Na początku roku Webfleet nawiązał współpracę z producentem aut Scoobic, którego wszystkie nowe pojazdy są wyposażone w system do zarządzania flotą Webfleet oraz opony Bridgestone klasy premium. To rozwiązanie dla pojazdów elektrycznych dostarcza informacji o poziomie naładowania baterii, czasie ładowania i najbliższym punkcie ładowania, wspierając klientów Scoobic w zarządzaniu i optymalizacji swoich operacji w modelu pay-per-use. Zakłada on eliminację początkowych kosztów inwestycji i związanych z nimi obciążeń dla płynności finansowej oraz pozostawia serwisowanie pojazdów w rękach firmy zewnętrznej, korzystając z pojazdów według potrzeb w systemie abonamentowym.

W czerwcu 2022 roku Webfleet połączył siły z Muses, eOEMem (Electric Original Equipment Manufacturer) z siedzibą pod Paryżem. Muses zainstaluje Webfleet we wszystkich swoich nowych pojazdach eLCV (electric light commercial vehicles), przeznaczonych do transportu towarów w miastach i na ich obrzeżach. Pełny pakiet usług Webfleet dla pojazdów elektrycznych będzie dostępny dla klientów końcowych na życzenie, co pozwoli na monitorowanie w czasie rzeczywistym poziomu baterii, zużycia, odzyskanej energii i pozostałego zasięgu jazdy i czasu ładowania.

 

Webfleet łączy siły także z Chargylize, kolejnym dostawcą innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie e-mobilności. Celem tego partnerstwa jest dostarczenie rozwiązania, które pozwoli menedżerom floty zaplanować krok po kroku elektryfikację floty, wykorzystując dane telematyczne w tym procesie.

Chargylize umożliwia projekcję przejścia na alternatywne pojazdy elektryczne w oparciu o rzeczywiste profile przejazdów i parkowania floty oraz istniejącą infrastrukturę ładowania, podczas gdy Webfleet dostarcza danych telematycznych do kontroli procesu elektryfikacji floty.

Jak partnerstwa pomagają naszym wspólnym klientom

Klienci pozostają zawsze w centrum uwagi Webfleet, który pomaga im zwiększać wydajność floty. Każde partnerstwo ma ten sam cel: umożliwienie firmom flotowym osiągnięcie ich celów, niezależnie od tego, czy chodzi o zmniejszenie zużycia paliwa, poprawę bezpieczeństwa, zwiększenie produktywności czy o optymalizację innych wskaźników.

 

Taco van der Leij powiedział: “Partnerstwa wzmacniają naszą pozycję lidera na rynku telematycznym i umożliwiają oferowane naszym klientom dodatkowej wartości. Dzięki współpracy z takimi dostawcami jak Scoobic, project44, Chargylize i Muses, klienci uzyskują dostęp do najnowocześniejszych technologii w sposób, który w innym przypadku nie byłby możliwy. Nasi partnerzy również podzielają nasze zobowiązanie do zapewnienia klientom prostej konfiguracji, łatwego wdrożenia i użytkowania oraz najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych” podkreśla Taco van der Leij. „Mając to na uwadze, udostępnianie danych pomiędzy platformami jest ograniczone tylko do tego, co jest niezbędne do świadczenia optymalnych usług.”

 

Podsumowanie

Takie partnerstwa otwierają nowe możliwości dla dostawców rozwiązań na rynku. To klucz do uwolnienia pełnego potencjału rozwiązań mobilnych, dzięki którym Webfleet i jego partnerzy mogą tworzyć zaawansowane rozwiązania, zmniejszać emisję dwutlenku węgla i rozszerzać ekspansję na rynku. Co więcej, partnerstwa te zapewniają flotom usługi, których potrzebują, aby przetrwać i rozwijać się na zmieniającym się rynku.

 

Źródło:  Webfleet

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Transport i Spedycja

Polska Izba Spedycji i Logistyki: Jakie wyzwania czekają branżę w najbliższych 12 miesiącach?

Transport i Spedycja

Mercedes-Benz Trucks i DACHSER podpisują list intencyjny: zamówienie 50 ciężarówek eActros LongHaul

Popularne posty
  • Czym różni się praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • Zmiany w systemie SIPSI
  • Nowy Jedwabny Szlak – szansa dla kolejowych przewozów towarów w Polsce
  • Najbardziej złożony logistycznie transport 953 ton
  • Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • Grupa Geis przejęła oddział Kühne + Nagel w Niemczech
  • ROHLIG SUUS Logistics otworzył w Białymstoku własną agencję celną
  • Transporty project cargo do Japonii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.